رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از افتتاح نخستین مرکز تخصصی تربیت مربی کشور در حوزه کشاورزی در گرگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 12 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، مهرداد عظیمی عصر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: رسانه‌ها نقش ممتازی در حرکت رو به رشد کشور دارند که می‌توانند فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه گسترش دهند.

وی ارائه آموزش‌های مهارتی را وظیفه ذاتی سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: در حوزه ارائه مهارت دولت سیزدهم با ۴ میلیون و ۶۹۹ نفر دوره نسبت به مدت زمان مشابه در دولت گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، سنجش صلاحیت حرفه‌ای را یکی دیگر از اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: سازمان فنی و حرفه با هدف اینکه مجموعه اداری کشور وضعیت نیروی انسانی خود را بسنجند ۴ میلیون نفر را مورد ارزیابی قرار داد که نسبت به دوره گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

عظیمی سپردن ماموریت ذاتی سازمان‌ها به مردم را یک راهکار مهم برای تحقق شعار سال دانست و توضیح داد: به طور مثال آموزش مهارت باید به بخش خصوصی سپرده شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: ۲۳ هزار آموزشگاه آزاد در کشور داریم و بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان توسط آن‌ها به مردم آموزش داده می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه ۶۵۷ مرکز دولتی آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای در کشور داریم که ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی را در دل خود جای داده اند، گفت: در مجموع ۴۰ هزار مربی در کشور کار آموزش مهارت را در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای برعهده دارند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر در بخش خصوصی و ۵ هزار نفر در کارگاه‌های دولتی فعالیت دارند.

وی از افتتاح نخستین مرکز تخصصی تربیت مربی کشور در حوزه کشاورزی در گرگان خبر داد و افزود: اولین مرکز تخصصی کشاورزی کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در گرگان افتتاح می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار