نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار گلستان، علمای شیعه و سنی، مدیران، شخصیت‌ها در پیام‌های جداگانه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹ 20 May 2024

به گزارش تابناک گلستان، استاندار گلستان در پی شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب، مردمی و خادم الرضا علیه السلام پیام تسلیتی صادر و این ضایعه ملی و بین المللی را به مردم شریف استان گلستان، ایران اسلامی و آزادیخواهان جهان تسلیت گفت.

متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

ضایعه ی عظمای سقوط بالگرد حامل رئیس محترم جمهور که منجر به شهادت مظلومانه سید محرومان، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه گردید، قلب تمامی علاقه مندان به ایران سرفراز اسلامی را آکنده از درد و اندوه ساخت.

مردم استان گلستان، سرزمین برادری که نگارستانی از اقوام ایرانی را در خود جای داده از لحظه شنیدن خبر سقوط بالگرد دست به دعا برداشتند و همه گلستانی‌ها اعم از شیعه و سنی، فارس، ترکمن، ترک، مازنی ، کتولی، سیستانی، بلوچ، کرد ،سمنانی، خراسانی، اقلیت‌های مذهبی و ... در شب ولادت حضرت رضا علیه السلام برای سلامتی ریاست محترم جمهور مردمی دعا کردند اما گویی تقدیر آیت‌الله دکتر رئیسی و عزیزان همراهش بر شهادت در درگاه الهی به رشته تحریر درآمده بود.

اینجانب شهادت حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب، مردمی، خادم الرضا علیه السلام، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه مردمی تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس جمهور و عزیزان کادر پرواز را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر (عج) ، نایب بر حق ایشان امام خامنه‌ای مدظله العالی ، آزادیخواهان جهان، مردم شریف ایران اسلامی و هم استانی‌های قدرشناس سرزمین برادری تسلیت عرض می‌نمایم و بر این باوریم که روح عرشی ایشان هم نشین با حضرت رضا علیه السلام خواهد بود و در سایه زعامت ولی امر مسلمین جهان هیچ خللی در امورات کشور رخ نخواهد داد و به خواسته همیشگی ایشان، خادمان ملت استوارتر از گذشته در مسیر ایران قوی گام برخواهند داشت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: با اعلام خبر شهادت رییس جمهور و هیات همراه، اندوه بی‌پایان ایران اسلامی را فرا گرفته است.

رمضانعلی سنگدوینی در این پیام اظهار کرد: شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان را که در حین خدمت به مردم به شهادت رسیدند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله مسئلت دارم.

عماد آیدانی رییس پارک علم و فناوری گلستان هم شهادت رییس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت و در پیامی نوشت: روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در پیامی شهادت رئیس جمهور و تیم همراهش در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت را تسلیت گفت و نوشت: شهید رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

وی در این پیان نوشت: ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می‌تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

در پیام تسلیت اسماعیل نادری فرماندار گرگان نیز آمده است: پذیرش مقدرات الهی بیانگر بینش، توکل و دیانت عظیم مردم مؤمن ایران زمین است.

وی نوشت: بزرگمردی که شعار و عملش جز خدمت به ایران و ایرانی نبود و با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند سرانجام در سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر خدمتگزاری به ملت عزیز ایران به شهادت رسید.

درویش‌علی حسن‌زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در پیام تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی نوشت: رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم در پیام خود نوشت: شهید رئیسی در دوران مسئولیت خود، منشاء خدمات ارزشمند و ماندگاری در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همواره با تعهد و دلسوزی مثال‌زدنی، در مسیر اعتلای ایران اسلامی گام برداشت.

محمدرضا کنعانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم در پیام تللیتی نوشت: خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را مالامال در بهت و اندوه فرو برد و بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر برای تمام مسلمین جهان‌ است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم پیام خود به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی نوشت: باور دارم نام و یاد بزرگ‌مرد میدان خدمت به مردم و عدالت فرهنگی هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و امیدوارم با تأسی و الگوبرداری از آن عزیز دل مردم بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و ایران اسلامی همواره ثابت قدم بمانیم.

سیدمحسن طیرانی، سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان، حادثه دلخراش سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا، خادم ملت ایران، رئیس جمهور محبوب و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز ، دکتر امیرعبداللیهان ،وزیر امور خارجه و استاندار آذربایجان شرقی را قرین رحمت خویش قرار دهد و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی عنایت فرماید.

حیدر آسیابی، رییس کل دادگستری گلستان، شهادت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا، خدمتگزار صدیق ملت ایران، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، که تا آخرین لحظات زندگی پُربرکتشان در راه اعتلا و پیشرفت کشور و خدمت به مردم بزرگ ایران تلاش کردند به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم وبدیهی است برای مجاهدان در راه خدا، پاداشی جز شهادت زیبنده نیست. روح این شهدای والامقام قرین رحمت الهی است و بی‌شک همنشین سیدالشهدا، امام راحل و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

کارکنان اداره کل آموزش و پرورش گلستان در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد که در حین انجام خدمت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، ادای احترام کرده و از خداوند متعال ضمن طلب آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف، برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستار شدند.

فرهنگیان بسیجی استان گلستان با صدور پیامی ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به حضرت ولی عصر عج و رهبر معظم انقلاب دام ظله و مردم قدردان ایران اسلامی، تاکید کردند عهد می‌بندیم مسیر پر افتخار ایشان را در اعتلای ایران عزیز، با قوت پیموده و به فرموده رهبر معظم انقلاب دام ظله مسوولیت خود را در تربیت نسلی انقلابی بمانند ایشان با جدیت و با قوت بیشتر انجام دهیم.

مدیریت و کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با صدور پیامی، شهادت جانسوز رئیس جمهور مردمی ایران؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان را خدمت امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت گفتند.

محمد شهرکی، رییس مجمع خیرین گلستان، با تسلیت شهـــادت رئیــس دولــت سیــزدهــم، یـار و یاور رهبری، رئیس جمهور مردمی حضرت آیـت‌الله دکــتـر سـیـد ابــراهـــیـم رئیـــسی هیئت همراه شان را محضر مقـام معـظم رهبری، خانواده آن عزیز و ملت شریف ایران تاکید کرد که تـــلاش کـنیم رهــــرو راه شهـدای خـدمــت، خدمتگزاران بی‌منت، این مردان با غیـرت باشیم و تحت فـرمان رهبر عـزیزمــان برای ساختن و داشتن ایرانی آباد و سربلند گام‌های اساسی برداریم.

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، خبر تلخ و دردناک عروج ملکوتی و شهادت رئیس جمهور مردمی و خادم‌الرضا (ع) خدمتگذار راستین و بی‌ادعا، عالم مجاهد حضرت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان، دل همه ملت ایران اسلامی و آزادگان جهان را به درد آورد و این مصیبت را به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایت‌مدار استان گلستان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم این عبد صالح خدا و یاران و همراهانش را با اولیاء الله محشور گرداند.

عادل مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با صدور پیامی در پی خبر شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه، گفت: رئیس جمهور مردمی شهید، با خلوص نیت همواره تلاش فراوانی برای اعتلای کشور و خدمت به مردم داشت. او با از خودگذشتگی و ایثار، نمونه بارزی از تعهد و مسئولیت‌پذیری در برابر ملت بود و خدمات ارزشمندی به ایران عزیز ارائه داد.

ایرج حیدریان، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در پی شهادت خادم الرضا حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با صدور پیامی افزود: این مجاهد خستگی‌ناپذیر، عمر با برکت خویش را صرف خدمت به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمود و نقش آفرینی‌های هوشمندانه و ماندگار ایشان در کسوت رئیس جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، الگویی مثال‌زدنی از عالم و مبارزی خستگی‌ناپذیر در جهان اسلام و دنیا و آینده‌ی ایران اسلامی قرار داده است.

حسن ملک مدیرعامل پسماند استان گلستان در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و هیات همراه با صدور پیام تسلیت گفت: روح بلند آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه «فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ»، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

رضا آریان‌پور، نماینده مینودشت، کلاله ، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام تسلیت شهادت سیدالشهداء خدمت، رییس جمهور محبوب و ماندگار در قلبهای ملت را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت، گفت: آیت الله سید ابراهیم رییسی ستاره‌ای است که در آسمان سیاست ایران زمین درخشید و نوری که با خدمت صادقانه و خالصانه او در دل مردم ایران خصوصا محرومان و مستضعفان تابید. تا زمانی که خاطره جمعی در این سرزمین بیاد آورد، پر فروغ خواهد ماند، رجایی‌وار آمد و رجایی‌وار رفت و خط بطلانی کشید بر مدعیانی که سیره و روش رجایی فقط لق‌لقه زبانشان بود و او مسلک شهید حاج‌قاسم سلیمانی را که شرط شهید شدن، شهید بودن هست را چون مرد میدان در میانه میدان به نمایش گذاشت.

محمد برزعلی، مدیرکل جهادکشاورزی گلستان با صدور پیام تسلیت گفت: رئیس جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد و اینجانب به نمایندگی از خانواده جهادکشاورزی استان، عروج رئیس جمهور محبوب و خدوم حضرت آیت‌الله رییسی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از پروردگار متعال، رحمت و آرامش برای آن خدمتگزاران شریف مسالت دارم.

آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی‌ شاهرودی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیت نوشت: آیت الله رئیسی که در کارنامه خود خدمات درخشانی در سنگرهای مختلف داشت جان خود را در راه خدمت خالصانه تقدیم کرد و ایران اسلامی در ایام میلاد باسعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در غم شهادت این عالم مجاهد و همراهانش به‌خصوص آیت‌الله آل‌هاشم و دکتر امیرعبداللهیان لباس عزا پوشید. اینجانب که سال‌ها افتخار آشنایی با این شهید عزیز داشته و به اخلاص او ایمان داشتم این مصیبت را به محضر بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبرعظیم الشأن انقلاب و مردم قدر شناس ایران و خانواده محترم تمام این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

حاجی‌مشهدی، مدیر کل امور مالیاتی گلستان با صدور پیامی، این مصیب وارده را به همه هموطنان، هم استانی‌ها، پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تسلیت گفت.

حمیدرضا مطیع، مدیرکل ثبت احوال گلستان در پیام تسلیت نوشت: شهادت رییس جمهور اسلامی ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذزبایجان شرقی، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار و سایر همراهان ایشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیاالله را برای این شهدا از خداوند متعال مسئلت داریم.

علی متانت، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با صدور پیامی نوشت: خادم‌الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از روسای جمهور محبوب، با اخلاص و انقلابی کم‌نظیر پس از انقلاب اسلامی، لحظاتی از تلاش برای خدمت‌رسانی به ملت ایران دست برنداشت و در این راه از جان خویش نیز مضایقه نکرد و در شب میلاد شمس‌الشموس، به امام شهدا و شهدا و حاج قاسم سلیمانی پیوست.

شهریار شهریاری، مدیرکل گمرکات گلستان با صدور پیامی به دنبال حادث دلخراش سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهانش، نوشت: شهادت جانسوز خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور مردمی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را خدمت امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و روح این شهدای والامقام قرین رحمت الهی است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار