مدیرکل راه و شهرسازی فارس از رتبه دوم این استان از نظر طول بزرگراه‌های احداث‌شده خبر داد. خبرگزاری فارس: رتبه دوم فارس از نظر طول بزرگراه‌های احداث‌شده
کد خبر: ۱۱۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:هوشنگ عشایری بعدازظهر امروز در دیدار فعالان صنعت حمل‌ونقل فارس با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: فارس با یک‌هزار و 410 کیلومتر بزرگراه، بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور از نظر طول بزرگراه‌های احداث‌شده قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر آن 50 هزار کیلومتر راه همسنگ در فارس وجود دارد که رتبه نخست راه‌های همسنگ را نصیب این استان می‌کند و از نظر طول راه‌های مختلف نیز در مجموع، فارس دوازدهمین استان کشور است.

عشایری با یادآوری اینکه استان فارس به لحاظ گردشگری٬ پزشکی٬ صنعت و معدن٬ دارای شاخص‌ها و ظرفیت‌های کلانی است٬ تصریح کرد: 230 کیلومتر آزادراه شیراز به اصفهان روند ساخت را طی کرده و 220 کیلومتر آزادراه شیراز­ بوشهر نیز در مسیر سرمایه‌گذاری بوده و ردیف اعتباری آن مصوب شده است.

وی اضافه کرد: طبق قرارداد با سرمایه‌گذار و مجری طرح، پروژه آزادراه شیراز­ - اصفهان تا سال 95 به اتمام می‌رسد که یکی از مزایای بی‌شمار آن، کاهش 130 کیلومتری مسیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین گفت: در حال حاضر در این استان هزار کیلومتر بزرگراه در دست‌ساخت است و تا پایان برنامه ششم توسعه به رتبه نخست بزرگراه‌ها خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: از نظر آزادراهی عدد فارس صفر است اما در کشور دوهزار و 500 کیلومتر آزادراه داریم و از نظر طول راه‌های اصلی و روستایی نیز رتبه سوم تا چهارم کشور را داریم.

عشایری بیان کرد: در سه تا چهار سال گذشته 560 کیلومتر از برنامه پیش‌بینی‌شده را احداث کرده‌ایم که با وجود کمبود منابع این کار محقق شده است.

وی ابراز داشت: آزادراه شیراز-اصفهان از پروژه‌های مهم استان است که در سفر رئیس‌جمهور بر آن تأکید شد و در دو قطعه 115 کیلومتری به طول 230 کیلومتر احداث می‌شود که در حال حاضر 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه تا پایان سال 96 در صورت تأمین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد و سال گذشته 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه فروخته شد.

وی با بیان این‌که پروژه آزادراه شیراز-اصفهان دو سال دیر شروع شد و به همین دلیل دو سال نیز به تأخیر افتاد، گفت: 130 کیلومتر مسیر به اصفهان را کوتاه می‌کند و با اجرای پروژه کنارگذر دیگر، 200 کیلومتر فاصله شیراز به تهران کوتاه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: تا سال 1400 حدود 500 کیلومتر آزادراه برنامه‌ریزی‌شده و رساندن عدد بزرگراه‌های فارس به بالای 2 هزار کیلومتر و تکمیل سه‌ راه‌آهن در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار