رئیس بنیاد مسکن بیرجند:
بیرجند - رئیس بنیاد مسکن بیرجند گفت: در سال جاری ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های هادی در ۲۳ روستای شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 06 November 2015
.

عباس گل محمدی در گفتگو با مهر بابیان این مطلب، اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۳، طرح هادی در ۶۴ روستای شهرستان با اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان اجراشده است.

گل محمدی بابیان اینکه طرح هادی ۷۴ روستای شهرستان هنوز اجرانشده است، بیان کرد: با تخصیص اعتبار ابلاغ‌شده امسال این طرح برای ۲۳ روستا اجرا خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن بیرجند در توضیح طرح هادی، بیان کرد: طرح‌های هادی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و نیازمندی‌های عمومی روستا را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی تعیین می‌کند.

گل محمدی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در روستاها، اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستایی دارای مزایای متعددی است که به دلیل فراهم شدن طرح‌های زیربنایی و روبنایی در روستاها، محصولات تولیدشده از سوی روستاییان نیز دارای ارزش‌افزوده خواهند شد و این امر به رونق اقتصادی در روستاها کمک می‌کند.

ارائه تسهیلات مسکن روستایی به ۳۰۰ نفر در سال جاری

رئیس بنیاد مسکن بیرجند با اشاره به تسهیلات ساخت مسکن‌های روستایی، بیان کرد: در سال جاری مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تسهیلات ساخت مسکن روستایی تأمین‌شده است.

وی بابیان اینکه این تسهیلات در قالب وام‌های ۱۵ میلیون تومانی به افراد متقاضی داده می‌شود، ادامه داد: در سال جاری واگذاری تسهیلات برای ۳۰۰ واحد مسکونی در کل شهرستان بیرجند پیش‌بینی‌شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد ۱۸۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده و ۱۳۰ نفر نیز موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

گل محمدی بابیان اینکه تا پایان سال گذشته شش هزار و ۷۶ متقاضی مسکن در کل شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شدند، اظهار کرد: از این تعداد نیز پنج هزار و ۷۳۵ نفر موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار