معمولا برای مردم شهر کرمانشاه به دفعات پیش آمده و می آید که در بوستانها و پارکهای شهر با دستشویی های قفل شده مواجه شوند.
کد خبر: ۱۲۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 08 November 2015
معمولا برای مردم شهر کرمانشاه به دفعات پیش آمده و می آید که در بوستانها و پارکهای شهر با دستشویی های قفل شده مواجه شوند.

عصر جمعه در بوستان شرقی طاقبستان و در پایین دست زمین بازی کودکان، مردم اعم از کودک و جوان و پیر وقتی برای قضای حاجت به توالت پارک مراجعه می کردند، با درب بسته مواجه می شدند.
این در حالی بود که برخی مادران و پدران مجبور بودند کودکان خود را در پشت اتومبیل شان به نوعی استتار کنند تا مشکل برطرف شود!

مردی مسن هم از اینکه ناراحتی مثانه دارد و باید زود به زود به توالت برود ولی ظاهرا در بوستان شرقی گرفتار شده است، گله مند بود.

حدود 2 هفته پیش هم خبرنگار ایرنا در مراجعه به بوستان زنبق در حاشیه کمربندی غربی، باز هم این صحنه را دید و به تصویر کشید؛ توالت عمومی زنبق هم قفل بود!

حالا واقعا پاسخ این سؤال برای ما مکشوف نیست که آیا بستن درب توالت های عمومی در بوستانها برآیند یک تفکر مدیریتی در شهرداری کرمانشاه است یا دلیل دیگری دارد؟ اگر مسئول پارکها و فضای سبز شهرداری در این خصوص مردم و مراجعین به بوستانها را توجیه کند، مایه امتنان خواهد بود.

نکته تکمیلی در این خصوص اینکه هنوز هم در بسیاری از توالت های عمومی شهر مانند توالت عمومی میدان شهرداری سابق (مسجد معتضدی)، دستشویی پایانه های شهر و... متاسفانه از شهروندان پول دریافت می شود که اصلا زیبنده و در خور شان نام کرمانشاه نیست.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی سرویس های بهداشتی به دلیل نقص فنی و یا تعمیرات به صورت موقت تعطیل شده و درب آنها بسته شده که پس از رفع نواقص دوباره راه اندازی می شود.

سیروس کومه افزود:هر یک از شهروندان کرمانشاهی که نسبت به بسته بودن سرویس های بهداشتی در برخی از بوستان ها به ویژه در ایام تعطیل گله مندند می توانند به عنوان ناظر بر فعالیت های داخل بوستان ها به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مراجعه کرده و موضوع را به صورت موردی به بنده اطلاع دهند.

کومه یادآور شد، در صورت مراجعه موردی شهروندان، بدون شک این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی با تاکید براینکه این ارگان ناظر بر عملکرد و کیفیت فضای سبز شهری است ادامه داد: به همین منظور کمیته فضای سبز به صورت هفتگی برگزار می شود.

کومه ادامه داد: درصدد ارسال بازرسان این سازمان به منظور سرکشی بر فعالیت های داخل بوستان ها و سرویس های بهداشتی هستیم چنانچه این امر در گذشته هم انجام شده است.

** گرفتن وجه برای استفاده از سرویس بهداشتی ممنوع است

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: هیچ شخصی با عنوان مامور و یا نگهبان شهرداری اجازه ندارد هزینه ای به منظور استفاده از سرویس های بهداشتی بوستان ها از افراد دریافت کند.

وی تصریح کرد: سرویس بهداشتی بوستان هایی که متولی آن شهرداری است از شهروندان هزینه ای دریافت نمی کند.

به گفته وی، تنها برخی از سرویس های بهداشتی که در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد ممکن است از شهروندان وجه دریافت کند که می توان به سرویس بهداشتی بوستان غربی طاقبستان روبه روی خیابان فانفار کرمانشاه اشاره کرد.

یحیی معماری - ایرنا کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار