معاون وزیر ارشاد:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "احمد عزیزی" را شاعری با ترکیب کمیاب عنوان کرد و افزود: وجوه مختلف شعر شاعران از جمله عرفان، دغدغه‌های فلسفی، طبیعت، جامعه، انقلاب و تشیع به خوبی در اشعار عزیزی هویدا است.
کد خبر: ۱۲۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 11 November 2015
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "احمد عزیزی" را شاعری با ترکیب کمیاب عنوان کرد و افزود: وجوه مختلف شعر شاعران از جمله عرفان، دغدغه‌های فلسفی، طبیعت، جامعه، انقلاب و تشیع به خوبی در اشعار عزیزی هویدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه دکتر عباس صالحی در کنگره ملی بزرگداشت "احمد عزیزی" که امروز (20 آبان ماه) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و نیز شاعران برجسته کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، شعر را سرمایه اجتماعی ایران عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه در بیش از هزاران سال ایران زمین شاعران فروانی داشته، اما احمد عزیزی شاعری با ترکیب کمیاب است.

وی افزود: شاعران بسیاری داشته‌ایم که هر کدام با وجوهی مانند عرفان و اخلاق و سایر وجوه دیگر شناخته شده‌اند، اما احمد عزیزی ترکیبی از این وجوه مختلف است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شش وجه عرفانی، دغدغه‌های فلسفی، طبیعت، جامعه، انقلاب و تشیع را می‌توان در اشعار احمد عزیزی به خوبی مشاهده کرد.

صالحی احمد عزیزی را شاعری عرفانی دانست و افزود: از طرف دیگر دغدغه‌های فلسفی را می‌توان در شعر این شاعر متوجه شد.

وی با بیان اینکه احمد عزیزی را می‌توان شاعر طبیعت نامید، گفت: برخی او را استمرار سهراب سپهری می‌دانند، اما این در حالی است که احمد عزیزی طبیعت را با ماوراء طبیعت در شعر خود پیوند می‌زد و از طرف دیگر با طبیعت همزادپنداری می‌کرد و از طبیعت الهام می‌گرفت.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجه دیگر شعر احمد عزیزی را جامعه گرا بودن آن عنوان کرد و افزود: در شعر عزیزی هم دغدغه‌های جامعه قدیم از جمله فقر و تبعیض و هم دغدغه‌ها و آسیب‌های جامعه مدرن به وضوح وجود دارد.

وی به شعر این شاعر کرمانشاهی در زمینه‌های انقلاب، دفاع مقدس و شخصیت امام راحل (ره) اشاره کرد و افزود: احمد عزیزی به خوبی مسائل اجتماعی روز خود را در اشعارش بیان می‌کرد و در طول سه دهه همواره در زمینه انقلاب، دفاع مقدس و امام راحل (ره) شعر سروده است.

صالحی احمد عزیزی را شاعری شیعی دانست و عنوان کرد: این شاعر در سه زمینه مرثیه و عزا، مدح و منقبت و فضیلت و حماسه و سیاست در خصوص اهل بیت (ع) شعر سروده و از این رو او را می‎توان شاعر شیعی به شمار آورد.

وی خاطرنشان کرد: احمد عزیزی نفسی به شعر و ادب و فرهنگ ایران داده که تا روزگارانی که شعر و ادب ایران باشد این نفس پایدار است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد، جریان شعری که احمد عزیزی در کشور به راه انداخته همچنان در افق ایران بماند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار