کاروانی برای صیانت از باورها و ارزش های مذهبی و دینی؛
بی تردید کاروان بیش از 4هزار نفری مردم ملاشیه و عین2 و حضور نوجوانان و جوانان و زنان و مردانی که با عشق و محبت به امام حسین(ع) پای در مسیر حفظ و صیانت از باورها و اعتقادات دینی و مذهبی گذاشته اند حرکت ماندگار و تاثیرگذاری است
کد خبر: ۱۲۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 15 November 2015
مهدی مکارمی- طی روزهای اخیر حرکت کاروان  4 هزار نفری مردم مناطق ملاشیه و عین 2 اهواز بسوی کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، اگرچه در لابلای دیگر اخبار و گزارش های مختلف، آنگونه که شایسته بود مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت ولی به نظر می رسد مسئولان، نخبگان و رسانه ها می بایست با تامل و تعمق بیشتری، این حرکت مردمی که اثرات و پیامدهای مثبت فرهنگی و اجتماعی بسیاری خواهد داشت را مورد توجه قرار بدهند.

پای صحبت برخی از بانیان این کاروان که می نشینیم از سختی ها و تلاش های شان برای تامین امکانات لازم برای کاروان می گویند و اینکه برخی مسئولان آنگونه شایسته است به این حرکت بزرگ کمکی نکردند.

مسولان قدر حرکت فرهنگی ملاشیه و عین2 را بدانند

همگان می دانند که در سالهای اخیر، دشمنان اسلام ناب محمدی و معاندان نظام و انقلاب و برخی از حکومت های وابسته ی منطقه، همه توان و تلاش خود را برای اثرگذاری منفی بر باورها و اعتقادات مذهبی و دینی مردم بکار گرفته اند و خوزستان بعنوان دروازه ورود تشیع با مردمی که همیشه پیرو و عاشق اهل بیت بوده است، مورد هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان قرار داشته است.

رسانه های معاند و حکومت های وابسته منطقه، در استراتژی فرهنگی خود، استفاده از ظرفیت مناطق محروم و حاشیه شهرها و برخی تبعیض ها و نارسایی ها  را در دستور کار قرار می دهند. از این رو انجام حرکات بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در مناطق محرومی همچون ملاشیه و عین 2 علاوه بر آنکه ارادت و علاقه همیشگی هموطنان عرب خوزستانی مان به اهل بیت(ع) و نظام و انقلاب را نشان می دهد، نشان دهنده عدم تاثیرگذاری رسانه ها و شبکه های ماهواره ای است که با هدف ایجاد انحراف در افکار و باورهای این مردم بصورت شبانه روزی فعال هستند.

مسولان قدر حرکت فرهنگی ملاشیه و عین2 را بدانند

بی تردید کاروان بیش از 4هزار نفری مردم ملاشیه و عین2 و حضور نوجوانان و جوانان و زنان و مردانی که با عشق و محبت به امام حسین(ع) پای در مسیر حفظ و صیانت از باورها و اعتقادات دینی و مذهبی گذاشته اند حرکت ماندگار و تاثیرگذاری است که می تواند بسیاری از هجمه ها و توطئه ها را خنثی کند و شایسته است که مسئولان و متولیان امور هم از کنار این حرکت بزرگ فرهنگی به راحتی نگذرند و از اقدامات خودجوش مردم و نیروهای بسیجی مشارکت کننده حمایت کنند و این حرکت به یکی از برندهای مذهبی و فرهنگی خوزستان در محرم و صفر تبدیل شود.

ضمن آنکه مسئولان مختلف، رفع محرومیت ها را در مناطق محروم و حاشیه نشین بصورت جدی در دستور کار قرار بدهند و این اقدامات فرهنگی و اجتماعی مردمی را تکمیل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار