معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: 50 هزار کودک و نوجوان استان عضو کانون هستند.
کد خبر: ۱۳۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 17 November 2015
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: 50 هزار کودک و نوجوان استان عضو کانون هستند.

سیامک حجت الاسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه آمار سرانه مطالعه در کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته قابل قبول نیست، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلامی با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از سنین کودکی، گفت: اگر کتابخوان کردن افراد از سنین کودکی اغاز شود فرد به مطالعه کتاب عادت کرده و آن را به عنوان بخشی از زندگی خود می پذیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نقش خانواده ها را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر خانواده ها کتابخوان کردن فرزندانشان را در برنامه بگنجانند، در آینده جامعه کتابخوانی خواهیم داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب خوب در علاقمند کردن کودکان به مطالعه، گفت: کتاب خوب برای کودکان کتابی است که در عین داشتن جاذبه های لازم، علایق کودک نیز در آن ها لحاظ شود.

حجت الاسلامی تناسب کتاب با خواننده آن را مهم دانست و گفت: کتاب خوب برای کودکان کتابی است که متناسب با رده سنی کودک بوده و با ذائقه او نیز سازگار باشد.

وی شکل ظاهری و جنس کتاب را برای کودکان مهم دانست و گفت: کتاب های خوب برای کودکان کتابهایی هستند که از نظر ظاهری متناسب علایق کودکان بوده، ضمن اینکه جنس آنها خوب بوده و به آسانی پاره و خراب نشوند.

وی کتاب های پارچه ای و پلاستیکی را بهترین کتاب ها برای کودکان دانست و به خانواده ها توصیه کرد: از سنین یک سالگی برای فرزندانشان کتاب بخوانند.

حجت الاسلامی در ادامه با بیان اینکه با رشد تکنولوژی و ظهور و بروز ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه ها مطالعه از شکل سنتی آن که ورق زن کتاب است خارج شده و به سمت فضاهای مجازی گرایش یافته، گفت: باید در آمارهای مطالعه آمار مربوط به مطالعه مجازی نیز لحاظ شود.

حجت الاسلامی در ادامه تعداد مراکز کانون پرورشی در استان را 33 مرکز دانست و گفت: در کتابخانه های مراکز کانون 350 هزار جلد کتاب موجود است.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون حدود 94 هزار جلد کتاب کتاب به امانت برده اند، گفت: برخی از اعضای کانون 200 و حتی بعضی تا 400 جلد را نیز به امانت برده اند.

وی در ادامه تعداد اعضای کانون در استان کرمانشاه را 50 هزار کودک و نوجوان دانست و گفت: از این تعداد 30 هزار نفر عضو فعال کانون هستند.

حجت الاسلامی کودکان و نوجوانان را مخاطبان کانون دانست و گفت: بر اساس آمارهای آموزش و پرورش  380 نفر از دانش آموزان استان شرایط سنی عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار