آیت الله موسوی جزایری:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت تامین آب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اراضی خوزستان و ایلام گفت: اتمام طرح نیاز به تخصیص آب دارد و از وزارت نیرو می‌خواهیم در این خصوص تلاش کند.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 17 November 2015
 آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام که امروز، 26 آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بارش‌های اخیر در استان آب‌های پشت سدها افزایش پیدا کرده و این به معنای این است که تا حدودی کمبود آب برطرف شده است.

وی افزود: طبق آیات قرآن تمام نیازهای انسان در زمین قرار داده شده است که استفاده از مزیت‌های زمین موجب تجدید حیات می‌شود؛ در همین راستا رهبر انقلاب در سفر به خوزستان تاکید داشتند که نباید زمین‌های خوزستان لم یزرع باشد.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: وقتی منابع آبی بسیار در استان باشد، با کمی کار و تلاش می‌توان از زمین‌های موجود استفاده بسیاری کرد ورضایت رهبری از مسئولان در این است که زمین‌های خوزستان تحت کشت قرار بگیرند و در گذشته این طرح در انزوا قرار گرفت تا آنکه دولت تدبیر و امید به این امر اهتمام کرد و این طرح را سرلوحه فعالیت خود قرار داد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: دولت در زمانی طرح 550 هزار هکتاری را در اولویت خود قرار داد که کشور در شرایط اقتصادی نامناسبی قرار داشت و تحت فشار اقتصادی و یا بعضا بحران اقتصادی هم بود و این نشان از اهتمام دولت به این طرح و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری بیش از 300 هزار شغل برای بیکاران محروم استان خوزستان ایجاد می‌کند و همچنین بیش از 9 میلیون تن بر تولیدات کشاورزی کشور افزوده شود و نیاز است که این طرح در تمام زمینه‌ها اجرا شود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سالروز شکست حصر سوسنگرد بیان کرد: 26 آبان در واقع فتح سوسنگرد است زیرا 80 درصد این شهر در دست دشمن بود و ما شاهد فداکاری‌ها و حماسه‌ آفرینی‌های بسیاری از مردم سوسنگرد بودیم و در کل گذشته خوزستان و مردم ایران مملو از افتخار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار