رئیس بیمارستان شیراز گفت: با هدف کمک به درمان بیماران و استمرار نام شیراز به‌عنوان قطب پزشکی کشور این بیمارستان مجهز به دستگاه‌های پیشرفته شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 20 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: رضا جویبار بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های درمانی در بیمارستان نمازی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید ماموگرافی است که قابلیت بررسی تومورهای سینه در مراحل اولیه، دوز اشعه 60 تا 70 درصد کمتر از ماموگرافی‌های معمولی بوده که در ایمنی و سلامت بیمار بسیار ارزش دارد.

وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت نصب توموسنتسیس را دارد خاطرنشان کرد: بیماران می‌توانند با استرس کمتری ماموگرافی شوند بنابراین دستگاه ماموگرافی میکرو دوز با این مشخصات نخستین دستگاه پیشرفته در جنوب کشور است.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز تصریح کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال که در بیمارستان نمازی شیراز نصب و به بهره‌برداری رسید با استفاده از اشعه ایکس قادر به انجام تصویربرداری از اندام‌های مختلف بدن است.

جویبار بیان داشت: با نصب این دستگاه تصویربرداری به‌صورت دیجیتال و بدون استفاده از فیلم باکیفیت و سرعت ‌بالا انجام می‌شود و با توجه به سقفی بودن دستگاه امکان انجام رادیوگرافی بدون نیاز به جابه‌جایی بیمار مهیا است.

وی اضافه کرد: دستگاه فلوروسکوی که در این بیمارستان شاهد نصب و بهره‌برداری آن هستیم از دستگاه فلوروسکوپی تصاویر زنده از اندام‌های داخل بدن تهیه‌شده و قابلیت دیگر آن توان بالای انجام تصویربرداری به‌صورت ویدئویی دیجیتال و نیز برای تشخیص بیماری‌های دستگاه گوارش و نازایی استفاده می‌شود.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز بیان داشت: بیمارستان نمازی شیراز تنها مرکز فعال انجام فلوروسکوپی در جنوب کشور دارای سونوگرافی و رادیولوژی پرتال بوده که هزینه خرید این دستگاه افزون‌بر 73 میلیارد ریال است.

جویبار از احداث و بهره‌برداری بخش جدید اورژانس کودکان مرکز آموزشی درمانی در این بیمارستان خبر داد و افزود: اورژانس کودکان بیمارستان نمازی با ظرفیت 40 تخت آماده پذیرایی از مراجعه‌کنندگان در حیطه‌های گوناگون تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان است.

وی اظهار داشت: از ویژگی‌های این بخش که در راستای اهداف نظام تحول سلامت و ارتقا خدمات اورژانس به انجام رسیده، هتلینگ مناسب و دسترسی آسان‌تر به خدمات درمانی بوده که در زمینی به مساحت 500 مترمربع و هزینه‌ای افزون‌بر 5 میلیارد ریال در مدت پنج ماه ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز خاطرنشان کرد: بخش جدید داخلی عمومی 3 مرکز آموزش درمانی نمازی با مساحت 470 مترمربع و هزینه‌ای افزون‌بر 4 هزار و 500 میلیون ریال در مدت پنج ماه ساخته ‌شده است.

جویبار بیان داشت: ساختمان تالار آبگینه از دیگر طرح‌هایی بود که امروز باهدف اطلاع‌رسانی در مورد پیشینه این مرکز در سلامت و آموزش مردم و برآوردن نیازهای جدید بهداشتی و درمانی و راه‌اندازی بازارچه‌های سلامت به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: تالار آبگینه با معماری زیبا و منحصربه‌فرد احداث‌شده و مراجعه‌کنندهای بیمارستان نمازی بیش‌ازپیش با فعالیت‌های مرکز و راهبردهای نظام سلامت آشنا و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و نیز محیط مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز بیان داشت: دستگاه سی‌تی‌اسکن 16 اسلاش از دیگر دستگاه‌هایی که در این بیمارستان نصب و به بهره‌برداری رسید، قادر به انجام سی‌تی‌اسکن و نیز سی‌اتی انژیوگرافی عروق به‌جز قلب و نیز درمان سی‌اتی سیمولاتور برای بیماران رادیوتراپی و سی‌تی‌اسکن از بیماران با وزن بالا است.

جویبار اظهار داشت: با راه‌اندازی این دستگاه شمار دستگاه‌های سی‌تی در بیمارستان نمازی به سه دستگاه افزایش‌ یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار