دبیر بورد تغذیه وعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک وگذار تغذیه ای جهان را به سمت چاقی سوق داده است .
کد خبر: ۱۳۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 21 November 2015
دبیر بورد تغذیه وعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک وگذار تغذیه ای جهان را به سمت چاقی سوق داده است .

پروفسور سیدعلی کشاورز در سمینار تغذیه و کنترل چاقی که در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، گذار تغذیه ای را فراموش کردن  عادات تغذیه ای پدران و مادران و جایگزین کردن مصرف بی رویه فست فودها، غذاهای چرب و پر سس،شکر و شیرینی جات و فرهنگ مصرف افراطی و تجملات برشمرد.

وی گفت: پیامد های چاقی بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، کبد چرب  غیر الکلی، نقرس، سنگ کیسه صفرا، تخمدان پلی کیستیک، ناباروری و سرطان است و یک سوم سرطانها بستگی به وضعیت تغذیه دارد.

کشاورز خاطرنشان کرد: در رژیم های کاهش وزن می توان مکمل های فیبری پروتئینی را با خیال راحت تجویز کرد و همچنین از عصاره چای سبز، قهوه سبز و فلفل سیاه به منظور بالا بردن متابولیسم بدن استفاده کرد .

وی استفاده از گروه های چهارگانه غلات، لبنیات، گوشت مرغ و ماهی و تخم مرغ و میوه وسبزیجات را توصیه کرد و به حداقل رساندن مصرف قند و شکر و نمک (به عنوان دوسم سفید) و عدم استفاده از چربی های جامد در آشپزی را گامی مهم در مهار چاقی و عوارض آن دانست.

دبیر بورد کشوری تغذیه در پاسخ به اینکه چگونه می توان بحران اضافه وزن را کنترل کرد، گفت: پیروی از رژیم غذایی، اصلاح عادات غذایی، داشتن نظم غداخوردن، فعالیت بدنی منظم و فرهنگ سازی در رفتارهای اجتماعی از جمله مواردی است که می تواند در رفع بحران اضافه وزن موثر باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار