فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از 700 هکتار از مراتع این استان با جنگل‌‌ کاری احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 21 November 2015
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از 700 هکتار از مراتع این استان با جنگل‌‌ کاری احیا می‌شود.

سرهنگ عباس بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه سال گذشته، شاخص‌ترین سال در زمینه جنگل‌ کاری بوده است، اظهار داشت: سال قبل در بیش از شش هزار هکتار از مراتع جنگل‌ کاری انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه خسارت به مراتع و جنگل‌ها به دلیل وقوع آتش سوزی در سه سطح بروز می‌یابد، عنوان کرد: در نخستین سطح تنها علوفه‌های سطحی دچار آتش سوزی و خسارت شده و با نخستین بارندگی نیز احیا می‌شود.

سرهنگ بهاری با بیان اینکه 90 درصد وقوع آتش‌‌ سوزی‌ها مربوط به عامل انسانی است، اظهار داشت: در سطح دوم که علاوه بر علوفه‌ها، شاخه‌های درختان نیز دچار آتش سوزی می‎‌شود، به طور طبیعی و با آغاز بارشها جوانه زده و احیا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت جنگل ها مربوط به سطح سوم است، افزود: در این سطح تنه درختان دچار آتش‌ سوزی‌ها شده و تنها با کاشت نهال جایگزین امکان احیا فراهم می‌شود.

سرهنگ بهاری بیان کرد: هر سال با تهیه و کاشت نهال‌هایی همچون بادام، بلوط و ارژن نسبت به احیا جنگل و مراتع استان کرمانشاه در کنار دیگر اقدامات همچون آبیاری و قرق کردن تلاش می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به سامانه 1504 گفت: سامانه مذکور جهت دریافت گزارشات مردمی پیرامون تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی مربوط به منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار