استاندار کرمانشاه گفت: با روند توسعه و بالندگی محسوسی مواجهیم.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 21 November 2015
استاندار کرمانشاه گفت: با روند توسعه و بالندگی محسوسی مواجهیم.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل روابط عمومی عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسدا.. رازانی گردهمایی بزرگ و مشترک سرمایه گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران و عراق، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان دولتی و بخش خصوصی به ویژگی های استان کرمانشاه برای جذب هر  گونه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از دیرباز با اهمیت بوده و آثار تاریخی و باستانی مانند بیستون بعنوان یادگار هخامنشیان و طاقبستان دوران ساسانیان موید این نکته است که کرمانشاه نقش مهمی در تاریخ این کشور دارد.

وی افزود:امروز هم بواسطه استعدادهای انسانی ،اقلیمی و خدادادی که در این استان وجود دارد با روند توسعه و بالندگی محسوسی مواجهیم که امیدوارم این همایش همه اطلاعات لازم در خصوص ایجاد تصمیمات مهم سرمایه گذاری را به شما سرمایه گذاران بدهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:یکی از مهمترین ویژگی های استان کرمانشاه که سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی را مناسب و مطلوب کرده است میزان بارندگی در این استان است که دو برابر میانگین کشوری می باشد و این برای صنعتی که برای حیات نیاز مبرم و اساسی به آب دارد یک فرصت مغتنم است به نحوی که از ابتدای پاییز تا امروز حدود 250 میلیمتر بارندگی در این استان گزارش شده است که رقم بسیار بالایی است و نوید یک سال پر آب و پر بار را به این استان می دهد.

دکتر رازانی تصریح کرد: جدای از شش سد موجود در استان، 9 سد دیگر نیز در حال احداث است که قابلیت ذخیره آب فراوانی را دارند ضمن اینکه با طرح انتقال آب از کردستان به مناطق گرمسیری کرمانشاه و ایلام ، حدود یک میلیارد متر مکعب دیگر آب به استان کرمانشاه منتقل می شود که باعث رونق قصرشیرین بعنوان نقطه هدف ما در پتروشیمی می شود و نزدیک به 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را آبیاری خواهد کرد. و مسئله امیدوار کننده دیگر اینکه وزارت نیرو در تخصص آب بین صنعت و کشاورزی قول همکاری داده که آب مورد نیاز صنعت را تامین نمایند که می تواند ما را در پیشبرد اهدافمان امیدوارتر کند.

وی به دیگر توانمندی های استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و بیان داشت:در بخش ارتباطات و حمل و نقل در موقعیت ممتازی هستیم و دسترسی مطلوبی به تمام نقاط مرزی از شمال غربی تا جنوب داریم،در بخش راه آهن خط ملایر-کرمانشاه تا 70 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال  95 به بهره برداری می رسد و متعاقب آن خط کرمانشاه-خسروی است که 20 درصد پیشرفت داشته که به محض تکمیل آن به خط آهن سراسری عراق و سپس اردن وصل می شویم.

استاندار در ادامه افزود: فرودگاه کرمانشاه، بین المللی و بعنوان هاب منطقه ای است و نیز در حال کریدور گردشگری طاقبستان-بیستون با جاذبه های گردشگری فراوانی هستیم و روی این صنعت سرمایه گذاری کرده ایم و استقبال از آن هم بسیار خوب است به نحوی که هتل تازه تاسیس کاروانسرای شاه عباسی بیستون تا شش ماه آینده رزرو شده است.

دکتر رازانی گفت:انتخاب دو منطقه ویژه اقتصادی در استان کار هوشمندانه  و بسیار استراتژیکی  بوده که در تلاشیم بر اساس قول هایی که داده شده آنها را به مناطق آزاد اقتصادی تبدیل کنیم.

استاندار کرمانشاه حمایت از بخش خصوصی را یک ضرورت برای توسعه ذکر کرد و اظهار داشت:چاره حل مشکلات کشور و استان در حمایت از بخش خصوصی است که در اصل 44 قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است و بنده بر این باورم برای حل مشکلات هیچ راه حلی به جز ورود بخش خصوصی و حمایت از آن وجود ندارد و  من بعنوان استاندار عرض می کنم که همیشه برای فعالان این بخش وقت کافی دارم و حمایت خواهم کرد و حمایتی هم که خواهم کرد در هیچ استان دیگری نظیرش را نمی بینید.

وی در پایان گفت:همانگونه که ریاست محترم جمهور فرمودند کرمانشاه دروازه تجارت ما با عراق است و ما باید به گونه ای عمل کنیم که از این فرصت بهترین استفاده ها را برای توسعه و تحول کرمانشاه ببریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار