سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نفوذ تابلو و پرچم خاصی ندارد و تغییر ذائقه غذایی و استفاده از یک کلمه خارجی در صدا و سیما نیز می تواند نفوذ محسوب شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 23 November 2015
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نفوذ تابلو و پرچم خاصی ندارد و تغییر ذائقه غذایی و استفاده از یک کلمه خارجی در صدا و سیما نیز می تواند نفوذ محسوب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری امروز دوشنبه در همایش بصیرت دانشجویی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، موضوع «برجام» را یکی از مسائل مهم کشور در زمان کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع دیدگاه ها و نظرات مختلفی در کشور وجود داشت و به دنبال این نظرات عناوینی همانند تندرو، کندرو، با بصیرت و بی بصیرت به وجود آمد که البته همه این ها نشان دهنده زنده بودن و پویایی کشور است.

 وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کشورهای ۱+۵ طی دو سال اخیر و در نهایت رسیدن به برجام، افزود: البته مذاکراتی که منجر به رسیدن  به برجام شد منحصر به دو سال گذشته نیست و از زمان فعالیت آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و پس از آن لاریجانی و جلیلی این مذاکرات انجام شد.

مصری ادامه داد: پس از منتهی شدن مذاکرات به برجام این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در این شرایط 4 راه برای ما وجود داشت که شامل رد، تائید، سکوت در مقابل آن و یا شرط گذاشتن برای برجام بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: در این بین آمریکا نیز به دنبال بهانه بود و لذا اگر برجام رد می شد این بهانه به دست آمریکا داده می شد و نتیجه زحماتی که طی دو سال از سوی تیم مذاکره کننده کشیده شده بود از بین می رفت.

وی گفت: در نقطه مقابل نیز کنگره آمریکا قرار داشت که آنها نیز موافق برجام نبودند اما در صورتی که آنها نیز برجام را رد می کردند اعتماد جامعه جهانی نسبت به آنها نیز کاهش می یافت.

مصری ادامه داد: اگر در مقابل برجام سکوت می کردیم برجام در ۲۶ مهر ماه اجرا می شد و در نتیجه آن به تائید مجلس نیازی نبود و در صورت تائید برجام هم ابهامات فراوانی در ذهن نمایندگان به وجود می آمد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع وجود این شرایط باعث شد که شروطی برای برجام در نظر گرفته شود که با وجود این شرایط دست طرف مقابل پس از اجرا بسته شود.

وی اهمیت دوران پسا برجام نسبت به خود برجام را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دوران پسابرجام ابعاد سیاسی، امنیتی و نظامی باید مورد توجه جدی قرار گرفته والبته ابعاد فرهنگی و ارزشی و اقتصادی نیز بایستی مورد توجه باشد.

مصری مسئله نفوذ را مهمترین بخش سیاسی پسابرجام عنوان کرد و اظهار داشت: هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در خصوص مسئله نفوذ نشان دهنده اهمیت موضوع است که باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: نباید در پساتحریم به آمریکا اعتماد کرده و نسبت به نفوذ بی تفاوت باشیم چرا که این امر بسیار پیچیده اتفاق خواهد افتاد.

مصری گفت: نفوذ تابلو و پرچم خاصی ندارد و تغییر ذائقه غذایی و استفاده از یک کلمه خارجی در صدا و سیما نیز می تواند نفوذ محسوب شود.

وی با اشاره به برنامه های گسترده دشمن و به ویژه آمریکا برای ضربه زدن به ایران، گفت: علی رغم این برنامه ها ایران با  قدرت در مقابل تمامی زورگویی ها ایستاده و وقتی که آنها اعلام می کنند گزینه نظامی روی میز است ما آن را مسخره می کنیم اما اگر این را به کشوری دیگر اعلام می کرد چارچوب های آن کشور به هم می ریخت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مردم از شرایط اقتصادی رضایت ندارند که البته مشکلات این حوزه به یک دولت خاص مربوط نمی شود.

وی افزود: البته ما از دولت جدید انتظار یک تحول اقتصادی داشتیم، اما شاهد هستیم که ظرفیت اقتصادی خاصی در کشور ایجاد نشد.

مصری ادامه داد: دولت تنها توانست جلوی تزریق پول را گرفته و تورم را مهار کند که آن هم رکودی فرساینده را به همراه داشت و الان هم مردم عموما نسبت به خرید لوازم ضروری اقدام می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه به دادن وام های ۲۵ میلیونی خودرو هم اشاره ای داشت و گفت: دادن این وام ها یک لابی از سوی قدرت و ثروت نه برای رفع مشکل اقتصاد و مردم که برای حل مشکل خودرو سازان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار