بسته خبری ویژه اربعین حسینی (4)
"بسته خبری اربعین حسینی" بسته ای است که تابناک خوزستان برای اطلاع رسانی آخرین اقدامات، مشکلات، آمار زائران و وضعیت جوی مسیرهای تردد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متشر می کند.
کد خبر: ۱۳۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 24 November 2015
وزیر اطلاعات از مرز شلمچه بازدید کرد

وزیر اطلاعات روز سه شنبه در بازدید از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، از نزدیک از وضعیت تردد زائران اربعین حسینی مطلع شد.

وی در این بازدید که همراه با جمعی از مسئولان محلی و استانی انجام شد، با تعدادی از زائران عتبات عالیات و کربلای معلا گفت و گو کرد.

حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در این بازدید در جمع خبرنگاران رسانه ها با تجلیل از همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی در آیین اربعین، روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی را قابل قبول خواند.

مرز بین المللی شلمچه از مبادی تردد زائران عتبات عالیات می باشد که در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از این مرز به عتبات عالیات و کربلای معلا عزیمت کردند.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر از این مرز به کربلای معلا عزیمت کند. (منبع: ایرنا)



عبور 370 هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه


ناصر حویزاوی در پایانه مرزی چذابه افزود: از این تعداد 200 هزار نفر از مرز شلمچه و 170 هزار نفر نیز از مرز چذابه پس از انجام تشریفات قانونی و اداری راهی عتبات عالیات شدند.

وی گفت: روند اعزام زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه در فضایی آرام و با نظم ادامه دارد و مشکل خاصی وجود ندارد.

حویزاوی توصیه کرد: زائران حتما ویزای معتبر و گذرنامه برای عبور از این دو مرز همراه داشته باشند.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با مسئولان عراقی عبور از این دو مرز بدون داشتن گذرنامه و روادید معتبر به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

هم اکنون صدور ویزا در شهرهای خرمشهر، سوسنگرد و اهواز توسط نمایندگی های کنسولگری عراق انجام می شود. (منبع: ایرنا)



قطار خرمشهر به شلمچه رایگان است

عبدالکریم درویش‌زاده اظهار کرد: این کار در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران و کاهش حجم تردد مسافران در مسیر منتهی به شلمچه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص جابجایی زائران افزود: برای این منظور یک قطار به دو واگن به ظرفیت 216 نفر مهیا شده‌است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب تصریح کرد: مدت زمان جابجایی مسافران به صورت رفت و برگشت در مجموع 30 دقیقه با احتساب 10 تا 15 دقیقه برای سوار و پیاده‌ شدن مسافران خواهد بود.

درویش‌زاده با اشاره به خدمات این خط ریلی در دو شیفت کاری (روز و شب) عنوان کرد: در صدد افزایش تعداد واگن‌ها و یا ورود یک ریل باس با چهار واگن به ظرفیت 320 مسافر در روزهای آتی به منطقه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای بازگشت زائران نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده‌است، گفت: دو قطار از شلمچه به مقصد اهواز به ‌صورت شبانه‌روزی کار جابجایی زائران را به انجام می‌رساند.

مدیرکل راه آهن جنوب تاکید کرد: همچنین سه قطار درون استانی از اهواز به مقاصد بندر امام و اندیمشک در نظر گرفته شده‌است.

این مسئول اظهار کرد: در بخش پوشش برون استانی نیز 10 رام قطار از تهران به خرمشهر و از خرمشهر به تهران از سوم تا 14 آذرماه جاری به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به گفته وی در صورت نیاز بخشی از ظرفیت قطارهای موجود که اکنون به عنوان پشتیبان در نظر گرفته‌ شده‌اند، وارد چرخه جابجایی مسافر می‌شوند. (منبع: فارس)



پوشش امدادی هلال احمر خوزستان به زوار اربعین

علی خدادادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوشش امدادی زائران اربعین حسینی تا امروز به‌ صورت منظم و قابل قبولی انجام گرفته است.

این مسئول با اشاره به اقدامات عمده جمعیت هلال احمر تصریح کرد: پوشش امدادی و اجرای عملیات‌های امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرزهای چزابه و شلمچه و فعالیت‌های درمان اضطراری با توجه به مشکلات ناشی از فشارهای پیاده‌روی و آب و هوای مرزی خوزستان و عود کردن برخی از بیماری‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: توسط این جمعیت تاکنون یکهزار و 818 نفر درمان اضطراری انجام شده که از این تعداد، 38 نفر بستری موقت و 27 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند. همچنین به یکهزار و 753 نفر خدمات درمان سرپایی ارائه شده است.

وی با اشاره به مدت فعالیت از 25 آبان ماه سال جاری در مرزها گفت: در مجموع 85 از کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان در قالب 30 تیم امدادی توسط 18 آمبولانس و 6 دستگاه موتورلانس به زائران اربعین حسینی(ع) ارائه خدمت می‌کنند.

خدادادی تصریح کرد: دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مرزهای شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی(ع)، به مدت 20 روز مستقر شده و برای ارائه خدمت در مواقع بحرانی آماده باش هستند. (منبع: فارس)


گشت سلامت زائران اربعین حسینی در شوش خوزستان راه اندازی شد

رضا نجاتی فرماندار شوش روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شوش با اشاره به سفر تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به این شهرستان گفت:ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین تا بازگشت زائران ادامه دارد.

وی گفت:مرکز بهداشت شهرستان شوش با نظارت بر ایستگاه های صلواتی و مراکز عرضه نذری توجه جدی نسبت به بهداشت و سلامت زائران دارد.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت سالن های غذاخوری بیان داشت:کنترل و نظارت بیشتر بر شرایط بهداشتی آشپزخانه های طبخ غذا در رستوران ها در ایام اربعین در دستور کار قرار گرفته است.

نجاتی همچنین بر رفع وضعیت غیر بهداشتی مناطق حاشیه ای شهرشوش نیز تاکید کرد و گفت:خدمت رسانی به مناطق حاشیه ای یکی از اولویت های اساسی دستگاههای خدماتی است که باید به آن توجه کنند.

در این نشست بازرسی از بوفه مدارس ، واحدهای نانوایی ، آهک پاشی مجاری روباز فاضلاب ، جمع آوری قلیان از پارک ها همچنین راه اندازی گشت سلامت اربعین در مسیرهای منتهی به شهر شوش مورد تاکید قرار گرفت.

مردم شوش علاوه بر برپایی موکب در مسیر تردد زائران کربلا در مرز جذابه ، در ایام اربعین نیز میزبان زائرانی از شهرهای مختلف استان خوزستان می باشند که برای برگزاری آیین عزاداری اربعین حسینی در حرم حضرت دانیال نبی (ع) تجمع می کند. (منبع: ایرنا)


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار