معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت: از 325 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در کشور 31.5 میلیارد تومان معادل 10 درصد به این استان اختصاص‌ یافته است.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 29 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:حسین صالح جهرمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در قالب رویکرد سازه‌ای وزارت نیرو به‌سوی حفاظت و بهره‌برداری از آب شرب زیرزمینی با محورهای تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، نصب کنتور هوشمند آب و برق و تهیه بانک اطلاعاتی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی تفاهم‌نامه‌ای با صداوسیما و آموزش‌وپرورش منعقد شده که با اطلاع‌رسانی می‌توان بسیاری از مشکلات ناشی از استفاده بی‌رویه از آب که مایه حیاتی انسان‌هاست را برطرف کنیم.

صالح جهرمی گفت: برای تسریع در اجرای این طرح از چهارهزار و 500 چاه در کشور 380 هزار حلقه غیرمجاز و از این تعداد 22 هزار چاه در استان فارس بوده، که 25 درصد آن‌ها پرشده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری 400 چاه غیرمجاز در استان فارس پر می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون نیز یک‌هزار و 166 حلقه از آن‌ها در شهرهای داراب، فراشبند، مهر، خنج، مرودشت و قیروکارزین پر شده است.

صالح جهرمی بیان داشت: از یک میلیارد مترمکعب گنجایش آب سد درودزن 331.7 مترمکعب آن غوطه‌ور و آب شرب شیراز، مرودشت و خرامه را تأمین می‌کند که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه مرودشت آب این شهر نیز تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: از 45 هزار کنتور هوشمند آب و برق در کشور 10 هزار و 600 کنتور چاه بااعتباری افزون‌بر 13 میلیارد تومان در استان فارس نصب و دشت ارسنجان با نصب 682 کنتور به‌عنوان پایلوت معرفی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس بیان داشت: برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، سازمان آب منطقه‌ای فارس از هفت سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای احداث چاه صادر نکرده است.

صالح جهرمی اظهار داشت: از 3 میلیارد مترمکعب آب موجود در هفت سد استان فارس تنها 333 میلیون مترمکعب قابل‌استفاده است و برای برون‌رفت از معضل کم‌آبی نیاز به تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها و به‌ویژه اقشار و آحاد جامعه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار