مردم استان ایلام طی روزهای هفتم تا سیزدهم آذرماه 94 یکی از خاطره انگیز ترین و در عین حال شلوغ ترین ایام سال را سپری کردند.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 05 December 2015
مردم استان ایلام طی روزهای هفتم تا سیزدهم آذرماه 94 یکی از خاطره انگیز ترین و در عین حال شلوغ ترین ایام سال را سپری کردند.
به گزارش تابناک ایلام، طی مدت یاد شده موج خروج زائران از اقصی نقاط کشور برای شرکت در آیین های اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به اوج خود رسید و بر اساس آخرین برآرودها بیش از 800 هزار نفر از این نقطه عازم عتبات عالیات کشور عراق شدند.
تمامی امکانات دستگاه های اجرایی ، انتظامی و نظامی استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران بکار گرفته شد و در کنار مسئولان استانی ستاد مرکزی اربعین نیز با فراخوان نهادهای مختلف امکانات شهرداری ها ، هلال احمر ، سپاه ، بسیج و یگان ویژه ناجا را برای کمک به عزیمت زائران از مرز مهران بکار گرفت.

*** سردار امیری: 40 تیم کمکی پلیس راه در جاده های استان ایلام مستقر شدند
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: از امروز 40 تیم کمکی پلیس راه به ئمنظور ساماندهی و کنترل ترافیکی در جاده های استان ایلام بویژه جاده ایلام به مهران مستقر شدند.
سردار موسی امیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مرز مهران اظهار کرد: تیم های کمکی پلیس راه با استقرار در مسیرهای ارتباطی این استان بر تردد خودروهای عمومی و شخصی زائران عتبات عالیات تا رسیدن به شهر مرزی مهران نظارت کامل دارند.
وی افزود: همچنین عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگ متشکل از گشت های خودرویی، موتوری و نیروی انسانی در مبادی و معابر شهری مهران مستقر شده و نظم و کنترل و ساماندهی ترافیک در این شهر را بر عهده گرفته اند.
سردار امیری تاکید کرد: کار اجرایی پلیس راهور در استان های ایلام و خوزستان از امروز آغاز شده است تا برنامه های حوزه ترافیکی قرارگاه اربعین را بطور جدی دنبال و اجرایی کنند.
وی یادآور شد: مهمترین وظیفه پلیس راهور بویژه عوامل پلیس راه در استان های ایلام و خوزستان نظارت بر تردد خودروها به سمت مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه است تا زائران در نهایت امنیت و نظم به سلامت به مرزها برسند.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ایمنی سفر مهمترین اولویت پلیس راهور در ایام منتهی به اربعین حسینی است و همه تلاش و توان خود را بکار گرفته ایم تا ضمن برخورد با خودروهای متخلف و حادثه ساز، شرایط را برای تردد آسان و در کمال نظم در جاده های منتهی به مرزها فراهم کنیم.
سردار امیری خاطر نشان کرد: حوزه فعالیت قرارگاه ترافیکی اربعین در سه بخش استان های درگیری(ایلام و خوزستان)، استان های مسیر (کرمانشاه، مرکز، لرستان و همدان) و سایر استان های کشور نیز در قالب استان های معین برنامه ریزی شده است.

*** تخفیف 20 درصدی اماکن اقامتی ایلام و مهران به مناسبت اربعین
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه هتلداران استان، خدمات اماکن اقامتی و هتل های شهرستان های ایلام و مهران در ایام اربعین حسینی با 20 تا 30 درصد تخفیف به زائران اباعبداله الحسین(ع) ارائه می شود.
عبدالمالک شنبه زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 100 واحد خانه استیجاری شهر مهران نیز با همکاری و مساعدت مردم این شهرستان با حدود 50 درصد تخفیف در اختیار زائران قرار می گیرد و افرادی نیز بصورت رایگان منازل خود را در اختیار زائران قرار می دهند.
وی با بیان اینکه همچنین رایزنی هایی نیز با بخش خصوصی به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی انجام شده است، افزود: اطلاعات مربوط به واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در قالب بنر و بروشور در اختیار زائران قرار می گیرد.
شنبه زاده ادامه داد: در شهرستان های ایلام و مهران هر کدام 10 بنر و باقی شهرستان ها نیز هر کدام چهار بنر با موضوع معرفی واحدهای اقامتی و پذیرایی استان نصب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: ایستگاه های راهنمایی، تبلیغات و پذیرایی زائران در ورودی شهرستان های ایوان، دره شهر، چرداول، دهلران و ایلام مستقر شده است.
شنبه زاده تاکید کرد: دو دستگاه بلوتوث نیز در پایانه مرزی مهران و پل زائر نصب شده و اطلاعات مربوط به استان از طریق این دستگاه ها به موبایل زائران منتقل می شود.
شنبه زاده گفت: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران فرصت بسیار مناسبی برای معرفی این استان است.

*** پارک 85 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های مهران
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تا عصر امروز 85 هزار دستگاه خودروی متعلق به زائران اربعین در پارکینگ های در نظر گرفته شده شهر مهران پارک شده است.
شاپور پولادی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این خودروها در 150 هکتار مساحت پارکینگ های ایجاد شده بخش خصوصی، دستگاه هایی اجرایی و شهرداری مهران پارک شده اند.
وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان اربعین تعداد خودروهای پارک شده در این پارکینگ ها به مرز 200 هزار وسیله نقلیه برسد.
پولادی با بیان اینکه برای پارک این تعداد خودرو نیاز به 350 هکتار پارکینگ در مهران است، تاکید کرد: این میزان ظرفیت از قبل برای استقرار خودروی زائران ایجاد شده و از این بابت مشکلی نداریم.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: هزینه هر شبانه روز پارک خودرو در این پارکینگ ها 50 هزار ریال و به طور متوسط برای پنج شبانه روز 200 هزار ریال است.
به گفته وی، مبالغ دریافتی برای ایجاد زیر ساخت ها، تامین روشنایی و احداث سرویس های بهداشتی و همچنین تامین امنیت پارکینگ ها هزینه می شود.
پولادی گفت: کار جابجایی و انتقال زائران اربعین حسینی از پارکینگ ها تا پایانه مرزی مهران با استفاده از 400 دستگاه اتوبوس متعلق به سازمان اتوبوسرانی شهرهای مختلف کشور انجام می شود.

*** شهردار ایلام استیضاح می شود
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: با توجه به اینکه اکثریت اعضای شورا از پاسخ های شهردار به سوالات مطرح شده قانع نشدند، وی بزودی استیضاح می شود.
حجت اله حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندی پیش اعضای شورا هشت سوال از یزدان قبادیان شهردار ایلام مطرح شد و براساس قانون 10 روز برای پاسخگویی شهردار زمان تعیین شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه شورا با شهردار به منظور پاسخگویی به سوالات مطرح شده، افزود: پاسخ های شهردار نتوانست اکثریت اعضا را متقاعد کند.
وی ادامه داد: هفت نفر از مجموع 11 عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند بنابراین بر اساس قانون رئیس شورا موظف است نشست اعضای شورا به منظور استیضاح شهردار را برگزار کند.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: نشست استیضاح شهردار ایلام 10 آذرماه جاری با حضور فرماندار ایلام و یا نماینده وی در شورای اسلامی شهر ایلام برگزار می شود.
حسن زاده افزود: در نشست استیضاح، از اعضای شورا در خصوص ادامه فعالیت شهردار رای گیری به عمل می آید و در صورتی که هشت نفر از اعضا به استیضاح رای دهند، شهردار برکنار خواهد شد.
یزدان قبادیان اواسط اسفند سال گذشته با کسب 9 رای اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد، او قبل از این انتصاب، عضو شورای اسلامی شهر ایلام بود

*** معاون استاندار ایلام: مساله اربعین نیاز به تعریف بودجه و ردیف اعتباری دارد
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: مسئولیت های حاکمیتی در مساله اربعین باید با تعریف بودجه و تعیین ردیف اعتباری مشخص ملی بطور دقیق تعریف شود.
حسین کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اساس و اهمیت اربعین به حضور مردم بستگی دارد و این حضور دائمی شده و تنها مختص به یک سال و دو سال نیست بنابراین برای تقویت زیرساخت ها باید چاره ای اساسی اندیشید چرا که ادامه این روش در صورت عدم برنامه ریزی مناسب، مشکل ایجاد می کند.
وی افزود: امنیت، سلامت و رضایت مندی زائران باید مورد توجه و تاکید اساسی مسئولان قرار گیرد و خدمات رسانی به آنها باید قانونمند و ساختارمند انجام شود چون حفظ امنیت زائران برای ما بسیار مهم است و نباید تحت هیچ شرایطی به آن خدشه ای وارد شود.
کلانتری ادامه داد: سال به سال بر موج عاشقان اربعین و زیارت عتبات عالیات افزوده می شود و مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و مشکلات زیرساختی اش بر طرف شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: حجم انبوه زائران در مهران، ایجاد مرزهای جایگزین همچون مرز دهلران در استان ایلام را بیش از پیش لازم و ضروری کرده و بطور قطع و یقین توسعه راه ها و راه اندازی این مرز می تواند کمک مناسبی برای تسهیل در تردد زائران از مرز مهران باشد.
وی با اعلام اینکه امسال اربعین دو دفتر نمایندگی موقت کنسولگری در ایلام و مهران ایجاد شد تا روند صدور روادید برای زائران از این دفاتر نیز انجام شود گفت: ورود زائران حتما با گذرنامه و روادید امکان پذیر است و ورود بدون این مدارک به کشور عراق تبعاتی بدنبال دارد لذا توصیه می کنیم کسی بدون مدارک تقاضای سفر نداشته باشد.
کلانتری با بیان اینکه داشتن و ارائه روادید از سوی زائران برای خروج از مرز باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: روزانه تعداد زیادی از اتباع خارجی به مرز مهران مراجعه می کنند که طبق قانون این مسافران خارجی باید گذرنامه و روادید داشته باشند و برای خروج به مرز شلمچه در استان خوزستان بروند.
وی با بیان اینکه استان ایلام از یک ماه پیش حال و هوای عاشورایی به خود گرفت و مردم از ارائه خدمات به زائران اربعین خرسند هستند، یادآور شد: برای بازگشت زائران به کشور نیز تمهیدات لازم فراهم شده و اتوبوس های زیادی برای انتقال زائران به شهرهای مختلف مهیا شده است

*** لاریجانی: استان ایلام نیازمند زیرساخت های ارتباطی مطمئن است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام به منظور انجام سرمایه گذاری های صنعتی باید از زیرساخت های ارتباطی مطمئنی همانند ارتباطات ریلی برخوردار شود.
علی لاریجانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما در مهران با اشاره به اینکه طرح مهمی در برنامه ششم برای توسعه راه آهن کشور در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: بخش مربوط به ایجاد راه آهن و توسعه ارتباطات ریلی در استان ایلام نیز باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: برخی از نقاط کور در کار رساندن زائران به پایانه ها همانند جاده های ارتباطی در این استان وجود دارد که یکی از مهمترین مسائل است و در راستای رفع این مشکل باید بخشی از جاده ایلام - مهران که هنوز چهار خطه نشده تکمیل شود.
لاریجانی تاکید کرد: در جلسه مشترک امروز با مسئولان استان نیز مشخص شد که برای این بخش باید یک سرمایه گذاری انجام شود که امیدواریم در بودجه سال آینده این موضوع از سوی دولت و مجلس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مسایل مهم دیگری که در این استان باید در مواقعی مانند اربعین که تردد زیاد است به آن توجه شود، جاده های کمربندی برای شهرهای در مسیر از جمله مهران است.
لاریجانی افزود: بعضی پیشنهادات برای آینده در زمینه ایجاد تسهیلاتی برای سفر به عراق در زمانی مانند اربعین که ازدحام جمعیت زیاد است نیز در این نشست مشترک، مطرح شد که وزارت امور خارجه باید آنها را پیگیری کند.
وی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون در پایانه مرزی مهران وضعیت خوبی برای تردد زائران وجود دارد ضمن اینکه بخش های مختلف کشور تلاش می کنند بهترین خدمات را به زائران ارایه دهند.
لاریجانی گفت: با وجود ازدحام زیاد جمعیت در این مرز، خوشبختانه امکان ارائه سرویس های خدماتی مختلف به زائران بخوبی فراهم شده و اوضاع نسبتا آرام تر از روزهای قبل است.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به منظور بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه تسهیلات زوار اربعین و نحوه خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران وارد استان ایلام شد.

*** امداد رسانی به 26 حادثه رانندگی توسط جمعیت هلال احمر ایلام
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از امداد رسانی به 26 حادثه رانندگی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.
محمد سلیمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد حادثه از 30 آبان تا امروز در این مسیرها رخ داده است، افزود: سه مورد از این حوادث مربوط به 24 ساعت گذشته بود که 17 مصدوم داشت.
وی اظهار کرد: در این حوادث در مجموع 155 نفر مصدوم شدند و 12 نفر هم جان باختند.
سلیمانی همچنین از اسکان بیش از 43 هزار و 800 زائر اربعین حسینی در شهرستان های مهران و ایلام از اول آذر تا صبح امروز خبر داد و گفت: از این تعداد 33 هزار و 500 نفر در مهران و مابقی آنها نیز در شهر ایلام بصورت موقت اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه دو اقامتگاه موقت در جمعیت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد این شهرستان برای اسکان زائران مجهز شده است، افزود: علاوه بر این در پی حجم گسترده زائران، اردوگاهی با ظرفیت یک هزار نفر در شهر مهران برپا شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در ایلام نیز مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرسرای ورزشی شهدای میمک برای اسکان زائران از سوی هلال احمر تجهیز و راه اندازی شده است.
سلیمانی یادآور شد: این اقامتگاه ها به امکانات مورد نیاز اسکان از جمله موکت و پتو تجهیز شده است و اسکان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
وی با اشاره به استقرار گروه های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان بویژه جاده ایلام - مهران گفت: 25 گروه امدادی در این مسیرها مستقر هستند.
مدیر عامل هلال احمر ایلام افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: این پایگاه ها هر هشت تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.
سلیمانی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر شده تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.

*** استیضاح شهردار ایلام رای نیاورد
سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام با اشاره به برگزاری نشست استیضاح شهردار ایلام گفت: در این جلسه رای گیری انجام شد ولی استیضاح شهردار رای نیاورد تا یزدان قبادیان در سمت خود ابقا شود.
مظفر میرزاد شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نشست استیضاح شهردار ایلام ساعت 20 با حضور همه اعضای شورا، نماینده فرماندار و شهردار ایلام برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر و شنیدن سخنان شهردار، رای گیری در مورد استیضاح انجام شد و از مجموع 11 عضو شورا، 10 نفر به استیضاح رای مخالف و یک نفر رای موافق دادند.
میرزاد تاکید کرد: با توجه به کسب 10 روی مخالف، شهردار ایلام با رای اکثریت اعضای شورا در سمت خود ابقا شد.
در نشست هفته پیش هفت نفر از مجموع 11 عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند بنابراین بر اساس قانون رئیس شورا موظف شد زمانی برای استیضاح شهردار تعیین کند.
نشست استیضاح شهردار ایلام برای 10 آذرماه جاری برنامه ریزی شده بود که با حضور نماینده فرماندار این جلسه در شورای اسلامی شهر ایلام برگزار شد و رای گیری انجام نشد.
یزدان قبادیان اواسط اسفند سال گذشته با کسب 9 رای اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد، او قبل از این انتصاب، عضو شورای اسلامی شهر ایلام بود.

*** اختصاص سه هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مهران
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام از اختصاص سه هزار دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین حسینی در بازگشت به کشور خبر داد.
مهرداد جهانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمهیدها و اقدام های لازم برای جا به جایی زائران هنگام بازگشت به نقاط مختلف کشور انجام شده است.
وی افزود: با فراخوان انجام شده با شرکت های مسافربری برون و درون شهری و با توجه به تجربه اربعین پارسال اتوبوس های مورد نیاز اکنون در پایانه مرزی مهران مستقر هستند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام ادامه داد: برای سهولت در جا به جایی زائران سه مسیر معین تهران، قم و اصفهان تعیین شده ضمن اینکه امکان جا به جایی مسافران به سایر استان نیز وجود دارد.
جهانی با اشاره به چگونگی وضعیت بازگشت زائران به کشور افزود: در شبانه روز گذشته بیش از 37 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده اند که پیش بینی می شود این میزان طی امروز و روزهای آینده افزایش یابد.
وی تاکید کرد: وضعیت ترافیک در جاده ارتباطی مهران - ایلام اکنون سنگین ولی روان است اما با توجه به افزایش حجم ورودی زائران به کشور، در ساعت ها و روزهای آینده ترافیک این جاده سنگین تر خواهد شد.

** معاون وزیر کشور: یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس در مهران آماده انتقال زائران است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور گفت: یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری در خروجی شهر مهران آماده انتقال زائران اربعین به شهرهای مختلف است.
حسین ذولفقاری روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: این تعداد غیر از اتوبوس های شرکت واحد است که در مرز کار جابجایی زائران را از پایانه به شهر و پارکینگ ها انجام می دهند.
معاون وزیر کشور افزود: حجم ورود زائران در مرز مهران در ساعات آینده افزایش خواهد یافت با این حال همه امکانات برای تسهیل در تردد و انتقال زائران و همچنین پذیرایی و اسکان موقت آنها در پایانه و شهر مهران فراهم است.
ذولفقاری با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز مهران از زائران خواست اگر وسیله نقلیه شخصی آنها در مهران نیست از مرزهای شلمچه و چزابه که حجم کمتری از ورود را دارند، به کشور بیایند تا زودتر به شهرهای خود باز گردند.
وی با اشاره به ورود 185 هزار زائر در 24 ساعت گذشته از طریق مرز بین المللی مهران تاکید کرد: این آمار در دو مرز شلمچه و چزابه 74 هزار نفر بوده است.
رئیس ستاد اربعین کشور یادآور شد: بطور متوسط در دو روز اخیر هر ساعت نزدیک به هفت هزار و 500 زائر از مرز مهران وارد کشور شده است.
وی گفت: بدلیل ازدحام ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران، تدابیر ویژه برای اینکه زائران با کمبود وسایل نقلیه برای انتقال به شهرهای خود مواجه نشوند، توان سازمان حمل و نقل و پایانه ها و دیگر بخش ها بر روی مرز مهران متمرکز شد و اتوبوس به تعداد کافی به این مرز اعزام شده است.
ذولفقاری خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در شهر مهران تا حدوی گره ترافیکی پایانه تا پل زائر است و در گیت های ورودی هیچ مشکلی نداریم و زائران در کوتاهترین زمان ممکن وارد کشور می شوند.

** استاندار ایلام: 700 هزار زائر اربعین از مرز مهران به کشور بازگشتند
استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: تاکنون 700 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.
محمدرضا مروارید روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر، ظرف مدت چهار روز گذشته وارد کشورمان شده اند و این روند تا اوایل هفته آینده نیز همچنان ادامه دارد.
وی افزود: موج ورود زائران به کشور هر ساعت بیشتر می شود به طوری که از ساعت 24 شب گذشته تا صبح امروز 80 هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.
مروارید ادامه داد: در بخش ورود زائران در مرز مهران هیچ مشکلی نداریم و امیدواریم مردم با صبر و حوصله و پرهیز از عجله و شتاب و همکاری با عوامل انتظامی و پلیس راه، مسیر تردد خود را برای رسیدن به شهرهای مختلف دنبال کنند.
وی تاکید کرد: هم اکنون و برغم حجم زیاد زائران در پایانه مرزی و شهر مهران هیچ مشکلی از بابت اسکان موقت و تغذیه آنها نداریم و با همکاری مردم و دستگاه های متولی در این بخش ها امکانات خوبی داریم و هیچ زائری تشنه و گرسنه از مهران خارج نمی شود.
استاندار ایلام در خصوص خارج کردن خودروها از برخی پارکینگ های آبگرفته اطراف شهر مهران هم گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و برای این منظور چند دستگاه خودروی سنگین کمک دار و تراکتور در این پارکینگ ها مستقر شده اند تا نسبت به خارج کردن خودروهای گرفتار در گل و لای اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار