مدیرکل کار خوزستان خبر داد
مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی خوزستان از اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان با استفاده از تعاونی ها خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 06 December 2015
هوشمند صفایی شنبه در نشست معاون تعاون وزیر کار با مدیران و کارشناسان حوزه تعاون در استان با تاکید بر مشارکت تعاونی ها در طرح توسعه کشاورزی خوزستان اظهار کرد: فارغ التحصیلان رشته های مرتبط در قالب تعاونی برای اجرای طرح های پیش بینی شده پروژه 550 هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در خوزستان ساماندهی می شوند.

وی همچنین از بهره برداری مجتمع آبزی پروری آزادگان در بهمن ماه امسال خبر داد.

صفایی با اشاره به استقبال مردم از تعاونی های آبزی پروری و صیادی در استان گفت: خوزستان سه شهرک آبزی پروری دارد که تنها در یکی از شهرک ها 300 تعاونی فعال حضور دارند.

وی عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه را یکی از راهبردهای انقلاب اسلامی و شعارهای نظام دانست و افزود: بر همین اساس اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از موثرترین بسترها برای مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی پیش بینی شد.

صفایی با بیان اینکه تعاون الگوی مناسب برای مشارکت اقتصادی است اظهارکرد: کشور در حال گذار از اقتصاد دولتی به تعاونی و مردمی است و باید برای دعوت مردم به کار جمعی، فرهنگسازی جزو ضروریات است که باید صورت می گرفت.

وی شرایط خوزستان را مناسب برای کار جمعی دانست و اضافه کرد: در خوزستان پیش از انقلاب به تعاونی توجه شده و بعد از جنگ نیز تعاونی های متعددی در استان راه اندازی شده است که تعاونی های صیادی و تعاونی های مرزنشینان از آن جمله است.

صفایی گفت: شرایط امروز خوزستان برای تشکیل تعاونی مناسب است البته باید برای نهادینه شدن تعاون به عنوان اقتصاد در استان و کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم و حمایت از کارآفرینان دو مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و تعاون می تواند بستری برای اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

*سرمایه گذاران در حبس
مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی خوزستان تصریح کرد: بر اساس آمار اداره کل زندان های خوزستان تعداد زیادی از سرمایه گذاران به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی سر از زندان درآورده اند.

وی با بیان اینکه 35 درصد جمعیت خوزستان را جوانان تشکیل می دهد، افزود: این تعداد جوان فرصتی ممتاز برای استان به شمار می آید که اگر برای آنها چاره اندیشی نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد.

صفایی با تاکید بر تهیه نقشه در حوزه تعاون اظهار کرد: طبق طرح آمایش سرزمین باید قابلیت های استان ها شناسایی شود و تعاونی ها بر اساس آن تشکیل شوند.

وی با اشاره به اینکه از دو هزار و 400 واحد مستقر در شهرک های صنعتی حدود 400 واحد فعال هستند تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که بازار و فضای کسب و کار باید رونق پیدا کند و از رکود خارج شود.

صفایی افزود: برای افزایش سرمایه گذاری و خروج از رکود باید الزاماتی فراهم شود و نظام تسهیل گرا باشد، همچنین باید نگاه ها نسبت به کار و کارآفرینی تغییر کند در غیر اینصورت وضع به همین منوال خواهد بود.

کلانتری معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر امروز خود به اهواز از شهرستان حمیدیه و مجتمع دامداری و پرورش بلدرچین در این شهرستان دیدن کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار