مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: گروه نورآوران سلامت فارس در دومین اقدام خود در منطقه محروم بالاده کازرون به درمان رایگان روستاییان در زمینه دندانپزشکی و چشم پزشکی می پردازند.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 07 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اکبر رامجردی،گفت: برخی از پزشکان خیر که با گروه نورآوران سلامت فارس همکاری دارند با حضور در مناطق محروم روستایی و عشایری منطقه یاد شده و شناسایی بیماران به آنان خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان ارائه می دهند.
قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکت ها بیان داشت: نورآوران سلامت فارس برای انجام 91 عمل جراحی چشم پزشکی برنامه ریزی کردند که در حال انجام است.

وی ادامه ادامه داد: نورآوران سلامت فارس با راهنمایی و حمایت نورآوران سلامت کشور و حمایت های مدیرعامل این انجمن و با همت پزشکان خیر و خیران عرصه سلامت فارس شکل گرفته است.

دبیر گروه پزشکی نورآوران سلامت فارس نیز گفت: گروه نورآوران سلامت فارس در حال برنامه ریزی برای برپایی اردو در بخش بالا ده کازرون برای ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان به روستاییان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دانش آموزان ابتدایی و افراد بی بضاعت هستند.

همت علی کاظمی افزود: در اجرای طرح نورآوران سلامت، علاوه بر ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی، پیگیری مداوای بیمارانی که بیماری پیشرفته چشمی دارند، اعمال جراحی این بیماران نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست در خرداد ماه 94 این گروه در منطقه محروم روستای پرین شهرستان رستم مستقر شدند و به درمان مردم این منطقه پرداختند.

کاظمی بیان داشت: این گروه در منطقه نام برده 720 نفر را به لحاظ تعیین بیماری های دهان و دندان معاینه کردند، 685 مورد کشیدن دندان، 230مورد عصب کشی، 670مورد پُر کردن دندان، 30مورد روکش دندان انجام دادند و برای دو هزار و 343 نفر معاینه بینایی سنجی انجام شد و اقدام لازم برای تهیه لنز جراحی برای 65نفر صورت گرفت و برای 500 نفر نیز عینک تهیه شد.

وی ادامه داد: تاکنون برای ادامه کار گروه نورآوران سلامت فارس 12 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک برای تامین تجهیزات با یاری خیرین و همکاری پزشکان گروه هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار