مسئول پژوهش‌سرای سینا و باقرالعلوم اقلید استفاده و بهره‌گیری از امکانات آزمایشگاهی و آموزشی این پژوهش‌سرا توسط مدارس و هنرستان‌ها در راستای ارتقای علمی و پژوهشی در این شهرستان را خواستار شد.
کد خبر: ۱۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ 15 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس؛علیرضا عابدینی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در کسب پیشرفت‌های علمی اظهار داشت: پژوهش‌سرای سینا و باقرالعلوم اقلید با هدف رفع نیازهای علمی و عملی دانش‌آموزان و در راستای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های بالقوه آنان در راستای انقلاب علمی و عملی کشور خدمت می‌کند.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف علمی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزی، همایش‌ها و جشنواره خوارزمی، نانو و ...، هدایت و حمایت از طرح‌های برگزیده شهرستانی، ارائه راهکارهای موفقیت‌آمیز طرح‌ها، آماده‌سازی آزمایشگاه و فراهم کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ... با استفاده از کارشناسان برتر در جذب و آموزش دانش‌آموزان و هدایت و حمایت از استعدادهای آنان از وظایف و عملکردهای اصلی این پژوهش‌سراست.

عابدینی به وجود آزمایشگاه و کتابخانه و تجهیزات علمی و عملی پژوهش سرای سینا و باقرالعلوم اقلید اشاره کرد و از استقبال ضعیف مدارس متوسطه دوره دوم و هنرستان‌های این شهرستان در بهره‌گیری و استفاده از امکانات این پژوهش‌سرا انتقاد کرد.

مسئول پژوهش‌سرای سینا و باقرالعلوم اقلید با اشاره به برگزاری جشنواره نانو با حضور 450 دانش‌آموز و فرهنگی در این شهرستان بیان داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در راستای هدایت استعدادهای دانش‌آموزی و تأمین اعتبار 60 درصدی احداث این آزمایشگاه از محل ستاد کشوری نانو، حمایت مسئولان، خیران، فرهنگیان و مردم اقلید در تأمین اعتبار 40 درصدی راه‌اندازی این آزمایشگاه بسیار لازم و ضروری است.

عابدینی در پایان سخنان خود از برگزاری المپیاد رایانه و زبان انگلیسی دانش‌آموزی در روزهای پایانی فروردین‌ماه 94 توسط پژوهش‌سرای سینا و باقرالعلوم اقلید در این شهرستان خبر داد.


برچسب ها: اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار