مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: بانک اطلاعاتی جامع استان برای برنامه ریزی علمی و اقدامات عملی مناسب در زمان بروز حوادث و بحران و حتی مراحل پیش و پس از بحران برای استان فارس ضروری است که هم اینک این بانک در این جمعیت در حال تهیه و تدوین است.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 09 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:فیض الله جعفری گفت: استان فارس به ویژه شهر شیراز از مناطق حادثه خیز است که مقابله با این حوادث مانند زلزله، آتش سوزی و سیل نیازمند تدابیر پیچیده در بخش امداد رسانی است که با داشتن اطلاعات مورد نیاز و لازم در بخش های مختلف شهری امکان پذیر است.

وی افزود: این جمعیت برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع استان و نقشه جامع خطر پذیری کلان شهر شیراز نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان است به طوری که همه دستگاه های اجرایی استان باید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کارشناسان و برنامه ریزان این جمعیت قرار دهند.

جعفری اظهارداشت: دستگاه ها باید اطلاعات مربوط به زیرساخت شهرستان شیراز شامل مکان های دقیق کارخانه ها، پمپ های بنزین، اماکن پرتردد و پرجمعیت را در اختیار جمعیت هلال احمر فارس قرار دهد تا مبنای ترسیم نقشه خطرپذیری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون برای دریافت اطلاعات موردنیاز برای امداد رسانی حوادث و تهیه نقشه خطر پذیری شیراز مکاتباتی با برخی مجموعه های اجرایی انجام شده اما هنوز این اطلاعات در اختیار هلال احمر استان قرار نگرفته است.

او ادامه داد: با توجه به تنوع و تعدد حوادث و حادثه خیز بودن استان، ضروری است بانک اطلاعات جامع استان و نقشه خطر پذیری شهرها و روستاهای فارس با محوریت کلانشهر شیراز تهیه شود که این مهم نشان دهنده ضرورت امداد رسانی مناسب و بموقع برای این استان است.

جعفری بابیان اینکه در امداد رسانی حوادث نیازمند وحدت رویه و ادبیات مشترک هستیم عنوان داشت: امیدواریم با همت و همکاری مسئولان استان هرچه سریع تر نقشه خطرپذیری، بانک جامع اطلاعاتی و طرح امکان سنجی مناطق مختلف استان به ویژه کلانشهر شیراز تهیه شود و در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار