حسین کلانتری؛
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از آمادگی مقامات کشور عراق برای گشایش 2 گذرگاه مرزی جدید با جمهوری اسلامی ایران در حوزه استحفاظی استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 14 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از آمادگی مقامات کشور عراق برای گشایش 2 گذرگاه مرزی جدید با جمهوری اسلامی ایران در حوزه استحفاظی استان ایلام خبر داد.
حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مدیرکل گذرگاه های مرزی در وزارت کشور عراق اخیرا از موافقت این کشور با گشایش 2 گذرگاه جدید با جمهوری اسلامی ایران در منطقه علی الغربی استان میسان و منطقه الشهابی استان واسط این کشور خبر داده است.
وی افزود: این گذرگاه ها در نقطه مقابل عراق در داخل خاک کشورمان در محدوده مرزهای استان ایلام در مناطق چنگوله شهرستان مهران و چیلات شهرستان دهلران قرار دارند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: رایزنی هایی با مقامات عراقی برای راه اندازی مرز چم سری در شهرستان دهلران صورت گرفته و بخشی از فرآیند تبدیل شدن این منطقه به مرز انجام شده است، ضمن اینکه منطقه هلاله نیز با توجه به ظرفیت آن برای تبدیل شدن به مرز رسمی مودر توجه مسئولان استان است.
کلانتری تاکید کرد: بدون شک افزایش گذرگاه های مرزی زمینه ارتقای امنیت مرزها و افزایش مراودات تجاری و بازرگانی میان دو کشور و بویژه ساکنان مناطق مرزی را فراهم می کند.
وی گفت: امیدواریم هر چه سریعتر موافقت نامه های بین دولت ها برای تبدیل شدن این مناطق به عنوان مرزی رسمی انجام و فرآیند اجرایی آن آغاز شود.
جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در مناطق حاج عمران، باشماق، پرویزخان، خسروی (منذریه)، سومار (مندلی)، مهران (زرباطیه)، چذابه (الشیب)، و شلمچه با عراق گذرگاه مرزی دارد که با اضافه شدن مناطق علی الغربی و الشهابی این تعداد به 10 گذرگاه افزایش می یابد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار