تنها دو روز دیگر تا برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، بزرگترین رویداد قرآنی سال به میزبانی کرمانشاه باقی است و آمادگی کاملی بین مردم و مسئولان برای برپایی هرچه باشکوه‌تر آن وجود دارد. خبرگزاری فارس: آغاز شمارش معکوس برای گشایش بزرگترین رویداد قرآنی سال
کد خبر: ۱۴۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 17 December 2015
تنها دو روز دیگر تا برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، بزرگترین رویداد قرآنی سال به میزبانی کرمانشاه باقی است و آمادگی کاملی بین مردم و مسئولان برای برپایی هرچه باشکوه‌تر آن وجود دارد.
خبرگزاری فارس: آغاز شمارش معکوس برای گشایش بزرگترین رویداد قرآنی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حال و هوای دروازه نجف این روزها در حال تجربه یک دگرگونی خاص است؛ زیر پوست شهر کرمانشاه نجواها و زمزمه‌های قرآنی جاری است در محافل نورانی که برپا شده.

تنها دو روز دیگر باقی مانده به آغاز به کار مسابقات سراسری قرآن کریم و قرار است نوای دلنشین کلام وحی طنین‌انداز شود بر دل‌های عاشقان این دیار که برای برپایی آن لحظه‌شماری می‌کنند.

640 نخبه قرآنی با نواختن بانگ ملکوتی قرآن کریم، روح تازه‌ای را قرار است در کالبد شهرمان بدمند و معطر کنند فضای شهر را به شمیم خوش وحی‌نامه الهی تا بیدارگر دل‌های خفته باشند قاریان خوش الحان قرآنی.

*آمادگی پذیرایی از 20 هزار نفر در طول مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای حضور 20 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی بیان داشت: مجتمع فرهنگی هنری انتظار، محل برگزاری مسابقات در بخش برادران علاوه بر متسابقین آماده پذیرایی روزانه یک هزار مدعو و مجتمع فرهنگی بعثت، محل برگزاری مسابقات خواهران نیز ظرفیت روزانه 900 مدعو را دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرایی از این افراد در طول مسابقات صورت گرفته است، افزود: دعوت‌نامه‌ها برای حضور میهمانان در قالب اردو‌های قرآنی ارسال شده است و در بین مردم و مسئولان برای برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی سال آمادگی کامل و لحظه‌شماری شکل گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: تدابیر امنیتی، خدماتی، رفاهی و بهداشتی برای رفاه حال میهمانان و متسابقین انجام گفته و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

*رونمایی از تندیس قاریان مهاجر الی‌الله در پارک مهاجران

حسینی‌اراکی از نصب تندیس قاریان مهاجر الی‌الله در فاجعه منا در روز افتتاحیه این مسابقات خبر داد و گفت: تندیس قاریان درگذشته در فاجعه منا در پارک میدان آزادگان که به نام مهاجران نام‌گذاری شده قبل از مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود.

وی برگزاری 86 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی، ملی و استانی و چهره‌های شاخص و اساتید قرآنی را از برنامه‌های جنبی این مسابقات برشمرد و افزود: این محافل از 3 روز قبل آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برپایی دو نمایشگاه در دو مجتمع فرهنگی هنری انتظار و بعثت را از دیگر فعالیت‌های جانبی عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه‌های شامل غرفه‌های متعددی همچون نرم‌افزارهای قرآنی، عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات بانکی و اقتصاد اسلامی و... است.

بر اساس این گزارش، مسابقات سراسری قرآن کریم از روز شنبه 28 آذرماه جاری به میزبانی شهر کرمانشاه آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان طی یک هفته تا 5 دی ماه به رقابت می‌پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار