مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بیماری انفلوانزا در کرمانشاه تحت کنترل است، گفت: هر عطسه ای و یا سرفه ای به معنی انفلوانزا نیست.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 17 December 2015
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بیماری انفلوانزا در کرمانشاه تحت کنترل است، گفت: هر عطسه ای و یا سرفه ای به معنی انفلوانزا نیست.

دکتر حسین بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم برای جلوگیری از بروز بیماری ها باید بهداشت فردی خود را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: شستشوی دست و خودداری از روبوسی کردن را از دلایل اصلی شیوع بیماری انفلوانزا دانست.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت کرمانشاه عنوان کرد: این نوع آنفلوآنزا از راه قطرات تنفسی و دست دادن شخص بیمار منتقل می شود.

بیگلری ادامه داد: این بیماری می تواند برای زنان باردار سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خطرناک باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن انفلوانزا نیز گفت: با توجه به تاثیر این واکسن پس از پنج هفته، تزریق آن در شرایط کنونی به مردم توصیه نمی شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: وضعیت به دقت از سوی وزارت بهداشت و درمان رصد می شود و مرکز مدیریت بیماری های واگیر در حال انجام اطلاع رسانی است.

از ابتدای فراگیر شدن موج انفلوانزا در کشور تا امروز 9 نفر در استان کرمانشاه به این بیماری مبتلا شده اند که همگی بهبود پیدا کرده اند.

تب معمولا بالای 38 درجه سانتیگراد و داشتن یکی از علائم سرفه، گلو درد، درد عضلانی، سردرد، سرگیجه، دل درد و دل پیچه، اسهال و استفراغ از نشانه های بیماری آنفلوانزاست.

افراد در صورت داشتن تنگی نفس، درد یا فشار در قفسه سینه، سرگیجه ناگهانی، گیجی، استفراغ شدید، تغییر رنگ پوست به حالت کبود یا خاکستری و نداشتن هوشیاری به پزشک مراجعه کنند و تنها راه بهبودی از بیماری آنفلوانزا مراقبت های دارویی، استراحت و استفاده از مایعات گرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار