معاون امنیتی و انتظامی استاندار:
بستر لازم برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان فراهم شده و با توجه به روابط خوب با کشور عراق، از دیدگاه ما با توجه به مشوق های قانونی هیچ مانعی برای سرمایه گذاری در مناطق مرزی این استان وجود ندارد
کد خبر: ۱۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 16 March 2015
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: به منظور بهره مندی ساکنان مناطق حاشیه شهرها از امکانات و زیر ساخت های شهری، طرح توانمند سازی این مناطق از سوی استانداری خوزستان در دست پیگیری و اجراست.

قدرت اله دهقان در نشست دولت پاسخگو و اصحاب رسانه در باشگاه شهرک نفت اهواز افزود: طرح توانمندسازی مناطق محروم در حاشیه شهرهای خوزستان با هدف کاهش معضلات اجتماعی و ارتقای شاخص های اجتماعی در این مناطق هدف گذاری شده است.

وی ضعف زیر ساخت ها ، محرومیت و کمبود امکانات رفاهی را در بروز معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها موثر دانست و افزود:فراهم کردن زیر ساخت لازم و امکانات رفاهی در مناطق حاشیه ای نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی در این مناطق دارد.

وی با بیان اینکه استانداری خوزستان طرح و برنامه ای برای برخورداری مناطق حاشیه ای از امکانات در دست تهیه داشته و اولویت ها را مشخص کرده است گفت: پاکسازی این مناطق نیز از دیگر طرح های در دست اجرا برای ارتقای شاخص های امنیتی در مناطق حاشیه ای می باشد.

دهقان با تشریح طرح پاکسازی منطقه آلوده 40 هکتاری (بهارستان ) اندیمشک و برخورد با فروشندگان مواد مخدر در این منطقه گفت:این طرح که رضایت شهروندان را در پی داشته در سایر شهرهای استان خوزستان نیز اجرا می شود.

وی افزود:در راستای اجرای طرح شهرستان پاک و عاری از مواد مخدر ، مناطق و کانون های آلوده در شهرها شناسایی شده و طرح پاکسازی این مناطق در دست پیگیری و اجراست.

وی همچنین در خصوص شاخص های امنیتی در استان خوزستان بیان داشت: از نظر تراکم جرایم و طبق آمارهای کارشناسی خوزستان در مقایسه با سایر استانها از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده به طوریکه تراکم جرایم در این استان از متوسط کشوری پایین تر است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان همچنین بیان داشت:خوزستان از نظر جرایم خشن نیز در وضعیت مطلوبی قرار داشته و از متوسط کشوری نیز پایین تر است.

معاون استاندار افزود: به عنوان دولت معتقدیم امنیت پایدار مرزها با رونق اقتصادی مرزنشینان و رسیدگی به امور رفاهی و آماده کردن زیرساخت ها آنان قابل تحقق است.

وی گفت: بستر لازم برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان فراهم شده و با توجه به روابط خوب با کشور عراق، از دیدگاه ما با توجه به مشوق های قانونی هیچ مانعی برای سرمایه گذاری در مناطق مرزی این استان وجود ندارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان ، رونق و توسعه پایانه های صادراتی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر را در راستای اشتغال و رونق اقتصادی مناطق مرزی این استان و امنیت پایدار مرزها توصیف کرد و افزود: فرصت های اقتصادی زیادی در مناطق مرزی از جمله دامپروری، گردشگری ، احداث واحدهای صنعتی با رویکرد صادراتی وجود دارد که هنوز به فعلیت در نیامده است.

وی از وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در محدوده شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر به عنوان لنگرگاه اقتصادی این مناطق یاد کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت های این منطقه در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی به منظور ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اولویت نخست استفاده از این فرصت ها با تزریق تسهیلات مناسب بانکی با مرزنشینان است.

*راه اندازی بندر صادراتی شادگان در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان در دولت تدبیر و امید محقق شد

دهقان، راه اندازی بندرصادراتی شادگان را به عنوان هشتمین بندر صادراتی استان در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان و پایداری امنیت در دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: در این راستا همه مولفه های لازم برای رونق صادرات در این بندر بکار گرفته شده است.

وی افزود: با راه اندازی این بندر صادراتی ضمن ایجاد اشتغال و ارزآوری ، آرامش و نشاط اجتماعی در منطقه ایجاد شده است و در بندر هندیجان نیز همین رویه را ادامه می دهیم تا مرزنشینان بتوانند در فضایی سالم به فعالیت های اقتصادی بپردازند.

وی افزود: توسعه بندر اروندکنار نیز با هدف ایجاد اشتغال و تعمیق امنیت مرزی را در برنامه داریم و مجوز قانونی را برای توسعه صادرات غیرنفتی از این بندر دریافت کرده ایم.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت:در دو دهه گذشته پاکسازی اراضی آلوده با استقرار قرارگاه دایمی در خوزستان با جدیت دنبال شد و هم اکنون انفجار ناشی از مین و گلوله های جنگی باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی،در مناطق مرزی خوزستان به حداقل رسیده است.

دهقان افزود: با توجه وجود عارضه های طبیعی و شن های روان، کار پاکسازی اراضی آلوده به سختی و البته کندی پیش می رود ولی در این زمینه نگرانی جدی نداریم.

وی گفت: در صورت احداث واحدهای صنعتی و اقتصادی در مناطق مرزی ، برای اطمینان بیشتر، کار پاکسازی مجدد صورت می گیرد تا شاهد هیچ حادثه تلخ احتمالی نباشیم.

دهقان در خصوص آمادگی استان خوزستان برای میزبانی مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور نیز بیان داشت:تمهیدات لازم در سراسر استان خوزستان از جمله مناطق مرزی و عملیاتی برای سفر کاروان های راهیان نور اتخاذ شده و این استان آماده میزبانی راهیان نور و مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار