برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان کرمانشاه رنگ و بوی قرآنی به این استان داده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 18 December 2015
برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان کرمانشاه رنگ و بوی قرآنی به این استان داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، این رخداد عظیم قرآنی که از فردا(28 آذر) آغاز می‌شود، یکی از شاخص‌ترین رویدادهای قرآنی کشور است که این بار کرمانشاه میزبانی آن را کسب کرده است.

پس از اعلام رسمی میزبانی کرمانشاه در این مسابقات، مجموعه استان تلاش‌های بسیاری را برای برگزاری باشکوه این رخداد عظیم فرهنگی آغاز کرد و این تلاش‌ها از روزها و هفته‌های گذشته پر رنگ تر شده است.

استاندار کرمانشاه پیش از این با تاکید بر اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم باید در شان قرآن برگزار شود، برگزاری مطلوب این مسابقات را خواستار شد و آن را در گرو اهتمام مدیران و مسئولین استان دانست.

اسدالله رازانی در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، میزبانی استان کرمانشاه برای مسابقات سراسری قرآن کریم را یک توفیق بزرگ دانست و با تاکید بر اینکه کوتاهی در برگزاری این مسابقات پذیرفتنی نیست، خواستار جدیت در برگزاری این مسابقات شد و برگزاری مطلوب آن را آبروی استان دانست.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دبیرستاد راهبری مسابقات کشوری نیز از سفر رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان میهمان ویژه مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

دکتر احمد خالدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه میهمان ویژه مراسم افتتاحیه این مسابقات را دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و گفت: همچنین میهمان ویژه مراسم اختتامیه مسابقات رشته‌های حفظ و ترتیل قران کریم دکتر هاشمی وزیر بهداشت خواهد بود.

خالدی از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در سال یاد کرد و گفت: استان کرمانشاه به نحو شایسته‌ای آماده برگزاری این دوره از مسابقات است.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ایجاد شور قرآنی در استان‌ها را مهمترین هدف برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان‌ها عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز که این روزها حسابی سرش شلوغ است و در تلاش است تا هر طور شده مسابقات به نحو احسن در استان برگزار شود، با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: برای برگزاری مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ورودی‌های شهر کرمانشاه دروازه قرآنی ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی در نشست خبری در حضور خبرنگاران با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در جریان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در طول زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم 86 محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: "محمد ابراهیم" قاری برجسته پاکستانی نیز در جریان برگزاری این مسابقات به کرمانشاه سفر خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه برگزاری این مسابقات را در راستای ایجاد وحدت و همدلی موثر ارزیابی کرد و گفت: وحدت ایجاد شده در سایه قرآن سبب شده تا تمامی دستگاه‌ها با هم مشارکت خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام حسین قبادی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و دبیر ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هم با بیان اینکه 31 داور و ناظر مسئولیت قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند، گفت: امسال برای نخستین بار داوری مسابقات کاملا الکترونیکی خواهد بود.

وی تعداد متسابقین حاضر در این دوره از مسابقات را در تمامی رشته‌ها بیش از 630 نفر اعلام کرد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ(کل، 20 جزء و 10 جزء) و معارف قرآن کریم برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سالن اصلی برگزاری مسابقات برادران سالن "انتظار" و خواهران سالن"بعثت" خواهد بود، گفت: همچنین در حاشیه محل برگزاری مسابقات قرآن در بخش خواهران و برادران بیش از هزار متر مربع نمایشگاه در غرفه‌های مختلف و با مضامین گوناگون در قالب مباحث قرآنی و فرهنگی دایر می‌شود.

برگزاری مسابقه معارف قرآن کریم(مفاهیم)، برگزاری مسابقات حضوری و پیامکی و تلویزیونی، برپایی 28 کارگاه اموزشی، برگزاری مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات اذان، برپایی دو مهد قرآنی برای فرزندان متسابقین،  از دیگر برنامه‌های حاشیه ای مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه است که قبادی به آنها اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: سازماندهی 280 کاروان قرآنی با عنوان مهاجران الی‌الله برای حضور در سالن‌های مسابقات کشوری قرآن، نامگذاری پارک مهاجران و رونمایی از تندیس قاریان جان باخته در فاجعه منا از دیگر برنامه های جانبی برگزاری مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه خواهد بود.

مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 28 آذر ماه تا پنجم دی ماه سال جاری در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار