مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری فارس گفت: شیراز به دلیل زیرساخت‌های موجود، آمادگی بازگشت به موقعیت گذشته در زمینه صنایع «آی تی» را دارد.
کد خبر: ۱۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 22 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: کریم عربی در همایش آشنایی با خدمات صندوق ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ ایران اظهار داشت: یکی از نقاط قوت استان فارس صنایع الکترونیک است اما به دلیل واردات بی‌رویه در هشت سال اخیر واحدهایی مانند صنایع راه دور در شیراز از چرخه تولید خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه طراحی کارت سوخت خودروها یکی از تولیدهای صنایع مخابراتی راه دور شیراز بود، افزود: به دلیل فاصله گرفتن از دانش روز نتوانستیم نیازهای داخلی خود را تأمین کنیم.

 این مسئول اظهار داشت: فکر می‌کنم فارس نیازمند کمک صندوق ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ ایران است.

در ادامه این همایش رئیس خانه صنعت و معدن فارس با اشاره به پیشینه صنعت برق در شیراز و استان فارس گفت: باوجود زیرساخت‌ها و نیروهای متخصص فارس در زمینه الکترونیک هرسال میلیاردها دلار صرف واردات محصولات الکترونیکی می‌شود.

مسعود راثی اظهار داشت: باوجود اختلاف فنّاوری با دنیا شرکت‌های بسیاری در زمینه الکترونیک در شیراز فعالیت دارند که برای دریافت تسهیلات از صندوق با مشکل روبه‌رو هستند.

وی افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما دوری از صندوق ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ ایران بوده است که گرفتن تسهیلات را برای صنایع کوچک غیرقابل دسترسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان استانی برای نزدیک کردن این صندوق و راه‌اندازی شعبه آن در شیراز آمادگی کامل وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار