انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز طی بیانیه اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۱۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴ 17 March 2015
تابناک فارس:به گزارش ایسکانیوز، این تشکل دانشجویی در بیانیه اعلام موجودیت خود بر مشی اصلاح گرایانه این تشکل اشاره کرده است. آنچه در پی می‌آید متن کامل این بیانیه است:
انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز
* وَ لْيَكُنْ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَيْكَ أَوْسَطُهَا فِي الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِي الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا لِرِضَى الرَّعِيَّةِ *

دوست داشتنی ترین چیزها نزد تو، در حق میانه ترین، در عدل فراگیرترین و در طلب خشنودی مردم گسترده ترین باشد.]نهج البلاغهنامه 53[

در هشت سالي كه زمام امور ملت به دست محافظه كاران افتاد، به بهانه هاي واهي و تهمت هاي تهي، هر آن كس را كه در مدار فكري و جناحي خود نمي یافتند با جاروبِ تهمت و توهين از ميدان به در كردند و زمستاني سرد آفريدند كه از آن بهارِ اصلاح، اندك نشاطي بر بساطي باقي نگذاشت. آري، اين زمستانِ سرد زاييده ي عمل آناني بود كه در رفع حاجات داخلي مانده، سوداي مديريت جهاني در سر داشتند. در قالب همان تندروي ها بود كه نفي و حذف ديگري تنها بدان بهانه كه همسو با ما نيست حتي توجيه شرعي يافت و آبروي افراد كه در شريعت ما از جان شیرین عزيزتر است، خیزران حراج خورد. در چنين فضايي بود كه خيل عظيمي از سرمايه هاي انساني و مديريتي كشور مورد بي مهري قرار گرفته و به حاشیه رانده شد؛ هر انتقادي ولو با غرض اصلاح و هر اعتراضي حتي با نيّت بهبود، عداوت خوانده شد و حمل بر خيانت گرديد.

در سیاهی شبهای سپهر سیاست،دست به اتفاق بر هم زديم و طومارِ نوميدي در پيچيديم تا صبحی سپید و صادق بیافرینیم كه "نوميد مردمان را معادي مقدّر نيست" . نگراني مردم از وضع موجود و اميد به فردايي روشن با درايت رهبري نظام - كه راه بر ترك تازي تندروان بست -؛ دوراندیشی و وقت شناسي حضرت آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني و دلسوزي و مصلحت سنجي حضرت حجة الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي سبب شد تا بار ديگر انقلاب به دست نااهلان نيفتد. اين بار، خواست انتخاب كنندگان "تغيير" بود؛ تغيير تؤام با "تدبير". اين گونه بر ساقه هاي سبز، غنچه هاي بنفش شکوفه زد.

اما دانشگاه، آنچنان كه پير جماران از آن به مثابه "مبدأ همه تحولات" ياد نمود؛ به رغم تمام ناملايمات، فعالان دانشجويي كشور در آن ایام، پرچم دار مقابله با رفتارهاي خودسرانه و خواستار مطالبات حقّه ي خود چون شكسته شدن فضاي امنيتي، فراهم نمودن زمينه حضور همه گرايشات و سلايق در عرصه سياسي، احياي عقلانيت، نشاط و گفتگو در جامعه و دانشگاه، بازگشت استقلال مديريتي به دانشگاه ها، رفع تداوم نگاه جنسيتي به دانشجويان، پايان دادن به روند بازنشست سازي اجباري اساتيد توانمند اما منتقد، ميدان دادن مناسب به تشكل هاي صنفي و سياسي، حذف اختيارات سليقه اي و خارج از چارچوب كميته هاي انضباطي و حراستي دانشگاه، دلجويي از اساتيد و دانشجوياني كه به طرق مختلف مورد بي مهري قرار گرفتند، عدم دخالت نيروهاي امنيتي و غيردانشگاهي در امور دانشگاهيان و برداشتن نگاه قيم مآبانه به دانشگاه ها و توجه مناسب به كيفيت پژوهش و آموزش و سطح رفاه دانشجويان شدند و پس از خرداد ٩٢ نيز با عينك نقّادي رفتار دولت و دولتمردان را به تماشا نشستند تا بي آنكه به ورطه ي وابستگي به گروه يا دسته اي بيفتند، خواسته هاي خود را صبورانه و آرام پيگيري نمایند.

" انجمن وفاق و توسعه دانشجويان دانشگاه شيراز "ثمره ي افول آن تاريكي و تلألؤ اين روشني استکه مفتخر است، در این بهار نو، با طرح گفتمان "همگرایی با حفظ هویت و تبار تاریخی"، پیش گام است و اولین تشکل دانشجویی در کشور است که بر این مهم همت نهاده است. باور داريم در اين فضا كه گروهي با بدگويي و بي اخلاقي سعي در تشويش خاطر ملت و رخنه کردن در ديوار تدبير دولت دارند، بايد مطالبات خردپسند و عاري از هيجان را با روش حق پي گرفت.

در اين انجمن دامن همت به كمر بسته ايم براي اصلاح. اصلاحاتي كه به دنبال آنيم ریشه ایی کهن در تبار اندیشه ایرانی دارد که هیچکس را یارای مقابله با آن نیست. " انجمن وفاق و توسعه دانشجويان دانشگاه شيراز" عزم خود را بر استفاده مناسب از تمام ظرفيت هاي قانون اساسي، پرداختن به حقوق معطّل مانده شهروندان و ستيز با نانجيباني كه سلب حقوق ملت را نردبان زراندوزي و قدرت طلبي خود ساخته اند نهاده؛ و توسعه و پيشرفت همه جانبه ي ايران اسلامي، اهتمام به آزادي و استقلال كشور، تضارب اندیشه ها و تاکید بر پرهیز از تعصب و افراط گرایی، همفكري و تلاش براي قوام و غناي جامعه مدني، نهادسازي و نهادپروري، تعامل با گروه ها و فكرهاي گوناگون از دريچه منطق، رفع آثار توسعه نيافتگي در سياست، فرهنگ و اقتصاد، قانون مندي و اخلاق مداري،كمك به تدارك و تحقق زيست ديني در سايه ي اسلام رحماني محمدي(ص)را دغدغه كار جمعي خود مي دانيم.

هر آیینه"انجمن وفاق و توسعه"در بدايتِراهي است كه "منزل بس خطرناك است و مقصد بس بعيد" ؛ با اين همه لطف و نظر پروردگار و ياري دانشجويان دلگرممان ميدارد و به آينده اميدوار.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار