مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: تاسیس کانون‌های مساجد یکی از روش ها و شیوه هایی بود که برای رفع خلاءهایی که در حوزه فرهنگی احساس می‌شد و توانست نقش بسزایی را ایفا کند.
کد خبر: ۱۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 24 December 2015

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد خوزستان، یکم دی ماه در نشستی با جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور، گفت: سیاست فعالیت های فرهنگی هنری ما نگاه جدیدی است که به کمبودها و کاستی های حوزه فرهنگ می پردازد.

وی با بیان اینکه محروم ترین بخش های هر منطقه از کشور با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد رونق می گیرد، افزود: تاسیس کانون های مساجد یک برکت بسیار بزرگی است که توسط نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد و این یکی از روش ها و شیوه هایی بود که برای رفع خلاءهای حوزه فرهنگی احساس می شد و توانست نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد که هر ساله شکل بهتری به خود می گیرد، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات فرهنگی دینی، جذب جوانان به مساجد، کشف استعدادها، فعالیت های هنری در حوزه های ادبیات، فیلم، عکس و... از جمله فعالیت های خوب کانون های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: تاسیس کانون های تخصصی یک اتفاق مبارکی است که به سمت تخصصی رفتن فعالیت های پژوهشی، تفسیر قرآن و موارد این چنینی و رشد و ارتقای بیشتر این حوزه و استفاده از امکانات موجود کمک بسیار خوبی می کند.

وی اظهار داشت: با حمایت های خوبی که از سوی ستاد عالی و هم کانون های مساجد استان صورت گرفته توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم و توجه خود را به توسعه کانون ها در مناطق محروم و روستایی جهت استفاده آنها از خدمات فرهنگی هنری معطوف کنیم.

قنواتی، با بیان این که تا پایان سال جاری تعداد کانون های مساجد ما به بیش از یک هزار باب افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: این نشان می دهد که رشد ما از برنامه ریزی پیش بینی شده در برنامه پنج ساله جلوتر است و مردم با عشق و علاقه این حوزه ها را پیگیری می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: این حوزه ها همچنان به لحاظ کمی و کیفی رشد یابد و در حوزه مسائل فرهنگی هنری به آن نقطه ای که همواره دغدغه مسئولان فرهنگی کشور است یعنی تربیت نیروی بالنده، با استعداد، فهیم، متعهد به انقلاب و مملکت و آگاه به مسائل فرهنگی، دست یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: با تربیت این نیروها می توانیم به رشد فضائل اخلاقی و حفاظت از دستاوردهای فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی و تبیین هنری دینی که همواره مورد نظر رهبران ماست کمک کنیم و شاهد فعالیت های فرهنگی هنری برای استفاده بهتر و بیشتر باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار