شهردار کرمانشاه بر تشکیل واحد اجرای احکام در شهرداریهای مناطق هشتگانه این شهر، به منظور وصول مطالبات شهرداری تأکید کرد.
کد خبر: ۱۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 27 December 2015
شهردار کرمانشاه بر تشکیل واحد اجرای احکام در شهرداریهای مناطق هشتگانه این شهر، به منظور وصول مطالبات شهرداری تأکید کرد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، عبدالرضا شعبانی گفت: راه اندازی اولین واحد اجرای احکام مناطق شهرداری کرمانشاه در منطقه 8 موفقیت بزرگی در ساماندهی و تعیین تکلیف مطالبات شهرداری در این منطقه و وصول مطالبات و درآمدها داشته است که سایر مناطق نیز باید با الگوبرداری از شهرداری منطقه 8 نسبت به راه اندازی واحد اجرای احکام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت بر منابع از جمله مهمترین امور در شهرداری ها بوده و انتظار داریم در سریع ترین زمان ممکن واحد اجرای احکام سایر مناطق شهرداری نیز راه اندازی و نسبت به وصول مطالبات شهرداری اقدام کنند.

وی گفت: خلا وجود واحدی در شهرداری برای اجرای احکام کمیسیونهای ماده 100 و ماده 77 و عوارض کسب و پیشه، باعث تضییع حقوق شهرداری و شهروندان شده است که با راه اندازی واحد "اجرای احکام، نظارت و پیگیری" در همه مناطق شهرداری کرمانشاه، این خلا برطرف و گام مثبتی جهت وصول مطالبات قانونی شهرداری و ارائه خدمات بهتر و بیشتر از طریق درآمدهای ناشی از وصول این مطالبات برداشته خواهد شد.

شهردار کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از سال 1362 از نظر مالی و درآمدی خودکفا اعلام شده‌اند و متعهد هستند با اصلاح نظام مالی ودرآمدی و سازوکارهای مشخص در وصول درآمد به نحوی برنامه ریزی نمایند که هیچگونه وقفه‌ای در ارایه خدمات بوجود نياید، وصول مطالبات شهرداری‌ها اولویت دارد واصلاح این وضعیت غیرقابل انکار است.

شعبانی ادامه داد: شهرداری ها دو ابزار کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده 77 را برای وصول مطالبات در اختیار دارند اما در این خصوص این موضوع مطرح می شود که شهرداری ها تا چه اندازه بتوانند این مطالبات را وصول کنند و برای آن چه تمهیدی بیندیشند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه از تلاش های مجموعه شهرداری تقدیر می کنیم اما انتظار است که در راستای جلب هر چه بیشتر رضایت مردمی تلاش شود، تصریح کرد: بدون هیچ اغماضی باید در دریافت عوارض پایدار شهری اقدام و از پذیرفتن رانت و سفارش و توصیه خودداری شود تا بتوانیم جوابگوی مطالبات قانونی شهروندان کرمانشاهی باشیم .

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار