نشست هم اندیشی اعضاء ستاد جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی روز یکشنبه در سرسرای جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 04 January 2016
نشست هم اندیشی اعضاء ستاد جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی روز یکشنبه در سرسرای جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این همایش با حضور مدیران کل، رؤسای خانه مطبوعات و کارشناسان مسئول مطبوعات استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و ایلام برگزار شد.

در این جلسه محورهای مختلف برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها مورد بررسی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش؛ در این جلسه عنوان شد در طول برگزاری جشنواره، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت کنندگان در بخش جانبی، بر پا شود و نیز کارگاه آموزشی و آسیب شناسی مطبوعات را برگزار خواهد کرد.

از دیگر مواردی که بررسی شد؛ تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان های شرکت کننده به صورت ویژه بود.

از آنجایی که این جشنواره مربوط به استانهای کردنشین و غربی ایران و همچنین استانهای عراقی هم مرز با ایران به دلیل فرهنگهای مشترک است، فراخوان این جشنواره بصورت ویژه به کشورعراق ارسال شده است.

این فراخوان به زبان های کردی، عربی و انگلیسی و از طریق سه سازمان و وزارتخانه شامل سازمان ارتباطات اسلامی، معاونت مطبوعات خارجی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت امور خارجه در اختیار اهالی مطبوعات استانهای مذکور در آن کشور قرار گرفته است.

جشنواره فرامرزی مطبوعات ایلام مربوط به استان های مرزی ایران و عراق شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در ایران و نیز پنج استان کشور همسایه عراق شامل استان های میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه و اربیل است.

فراهم آوردن زمینه رقابت سالم در راستای ارتقای سطح کیفی و محتوایی رسانه های منطقه، گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای بین استان های مرزی دو کشور ایران و عراق، توسعه و امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی در منطقه، تقویت فضای همدلی و همگرایی بیشتر بین استان های جدار مرزی دو کشور همسایه و تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تعامل سازنده با کشورهای همسایه را از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

براساس فراخوان جشنواره مطبوعات ایلام، زمینه های این جشنواره شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت و گو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور اعلام شده است.

بخش های جشنواره شامل بخش آزاد با موضوع های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بخش ویژه شامل مرز مشترک، چالش ها، تهدیدها و فرصت های پیش رو، راه ها و موانع توسعه و امنیت پایدار استان های منطقه، راه های تقویت همگرایی استان های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه اشتراکات فرهنگی، تاریخی و دینی، راه ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه، تروریسم در منطقه، خشونت و افراط گرایی در منطقه و محیط زیست و بحران های پیش رو اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار