مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: کاش کتاب، کتابخوانی و مطالعه هم به اندازه شامپو و لوازم بهداشتی و تنقلات فاقد ارزش غذایی، در تبلیغات ما جا داشت.
کد خبر: ۱۵۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 05 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سیدمحمدامین جعفری‌حسینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سپیدان، اظهار کرد: گرچه آمارهای موجود در حوزه کتاب و کتابخانه اندکی نگران کننده است اما فرصت‌های پیش روی این شهرستان برای پیشرفت در این بخش هم کم نیست و امیدهای زیادی برای تحول بوجود آورده است.

وی افزود: همه مردم و مسئولین باید به این باور برسند که کتابخانه تنها مکانی برای امانت گرفتن کتاب نیست و در این مکان است که تعاملات فرهنگی هدفمند شکل گرفته و سواد اجتماعی رشد پیدا می‌کند. سوادی که پایین بودن آن در جامعه ما منجر به آمار بالای طلاق، مشاجره و ناهنجاری‌های متعدد شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان برخورداری از نظام مطالعاتی، سواد محسوب می‌شود نه مدرک، خاطرنشان کرد: بدون در نظر گرفتن نقش کتاب و مطالعه در جامعه روی یک تردمیل بزرگ در حال دویدن هستیم و در این حالت شاخص‌های پیشرفت محقق نمی‌شود.

جعفری با ابراز تاسف از عدم توجه به موضوع کتابخوانی در فضای رسانه‌ای کشور، گفت: کاش یک دهم تبلیغ شامپو و پفک نمکی، کتاب‌های خوب به مردم معرفی می‌شد تا غذای روح مردم هم فراموش نشود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سپیدان نیز وجود انسانیت، احترام، پیشرفت و تعالی در جامعه را در گرو ترویج کتاب و کتابخوانی دانست.

صالح مشتاقی‌ از آمارهای کتابخوانی و مطالعه در سپیدان، ابراز ناخرسندی و اضافه کرد: شهری با پیشینه گرانقدر باید در حوزه کتاب نیز سرآمد باشد. البته شاخص‌های فرهنگی سپیدان امیدوار کننده است اما نباید از کنار آمار میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای و تعداد اعضاء نیز به سادگی گذشت.

فرماندار سپیدان خطاب به شهرداران این شهرستان، پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: شهرداران علاوه بر پرداخت این حق قانونی در اسرع وقت، باید تمام قد برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های جدید در کتابخانه‌ها به میدان بیایند.

مشتاقی با قدردانی از کتابداران سپیدان گفت: این قشر فرهنگی با دست خالی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کنند. این باید در جامعه نهادینه شود که هر کس به کتاب و کتابخوانی دل بستگی دارد کتابدار است.

فرماندار سپیدان، مطالعه را ضامن افزایش آگاهی و آزادی در جامعه، عنوان و اضافه کرد: همه مردم و به ویژه مدیران باید خود را به کتاب و کتابخوانی گره بزنند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها با آگاهی پیش روند چرا که امروز حرف بدون مطالعه و مفت را نمی‌شود به خورد مردم و نسل جوان داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار