سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر عربستان سعودی را ناشی از ترس و وحشتی دانست که حاکمیت آل‌سعود را فرا گرفته است و گفت: این اقدامات با دستپاچگی انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۱۶۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 11 January 2016
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر عربستان سعودی را ناشی از ترس و وحشتی دانست که حاکمیت آل‌سعود را فرا گرفته است و گفت: این اقدامات با دستپاچگی انجام می‌گیرد.

عبدالرضا مصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با محکوم شمردن اقدام آل‌سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر باقرالنمر، اظهار کرد: آن‌چه در عربستان اتفاق می‌افتد، مجموعه اتفاقاتی است که بعد از تغییرات حاکمیتی در عربستان پیش آمده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر عربستان، همچون به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقرالنمر، حمله به یمن و حادثه منا را نشان‌دهنده رویکرد جدید عربستان سعودی چه در داخل کشور و چه در منطقه عنوان کرد.

مصری اقدامات اخیر عربستان سعودی را ناشی از ترس و وحشتی دانست که حاکمیت آل‌سعود را فرا گرفته است و افزود: این اقداماتی که با دستپاچگی انجام می‌گیرد، نشان می‌دهد که هیچ تفکر درستی در رابطه با این رفتارها وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاکم شدن نوعی شتاب‌زدگی در تصمیم‌گیری‌های عربستان سعودی، گفت: اشتباهی که آل‌سعود در ارتباط با مسئله نفت انجام داد، موجب ایجاد فشار سنگین اقتصادی در داخل عربستان شده است.

وی رویکرد آل‌سعود را برای فرار از مشکلات داخلی، فرافکنی مشکلات به خارج از مرزهای عربستان عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر عربستان درگیر مشکلات داخلی بسیاری است که با انتساب این مشکلات به خارج از مرزها درصدد است اوضاع داخلی را آرام کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام عربستان در معرفی افرادی مانند آیت‌الله نمر باقرالنمر به‌عنوان یک دشمن فرضی مسائل داخلی، تصریح کرد: هدف آل‌سعود از این اقدامات این است که در پناه آن مدتی به حکومت از نوع جدید خودشان ادامه بدهند.

به گفته مصری، تمام اقدامات عربستان نشان‌دهنده از بین رفتن تدریجی حکومت حاکمیت موجود است و قطعا در نتیجه آن عربستان دستخوش تحولات جدی در داخل خواهد شد که برای حاکمان این کشور غیرقابل کنترل خواهد بود.

عوامل حمله به سفارت عربستان باید شناسایی شوند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله به سفارت عربستان، گفت: این رفتار مورد تایید نظام نیست و در واقع ما ملزم به رعایت یک سری چارچوب‌های بین‌المللی هستیم که سفارتخانه‌های ما نیز در سایر کشورها از همان چارچوب‌ها برخوردار هستند.

وی انجام تظاهرات و برگزاری تجمع را حق مردم یک کشور دانست و خاطرنشان کرد: تخریب و تعرض جزو اخلاقیات ما و حاکمیت کشور نیست به همین دلیل تعرض به سفارت عربستان به هیچ وجه تایید نمی‌شود، اما انتظار می‌رود که دستگاه‌های مسئول برای این‌چنین موقعیت‌هایی باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان غیرقابل پیش‌بینی بودن این اقدام، تصریح کرد: عوامل این اقدام باید شناسایی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار