مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از وجود 400 باشگاه پرورش اندام در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از آنها بدون مجوز فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 14 January 2016
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از وجود 400 باشگاه پرورش اندام در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از آنها بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مجتبی جوهری در مجمع انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه که امروز ( پنجشنبه، 24 دی) با حضور ناصر پورعلی فرد رئیس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی برگزار شد، استان کرمانشاه را یک استان ورزشی دانست و گفت: از 48 هیات ورزشی که در استان فعال است، بیش از 25 هیات دارای ورزشکار ملی‌پوش هستند و در بعد ملی حضور پررنگ دارند.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه مردمی ورزش دوست و با دیدگاه پهلوانی و قهرمانی هستند، تاکید کرد: با توجه به حضور مردم در تماشای مسابقات و استقبالی که از ورزش می‌شود می‌توان گفت از نظر علاقه مردم به ورزش جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف اصلی ما توسعه کمی ورزش برای مردم است که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

به گفته این مسئول، توسعه کمی ورزش خصوصا برای ورزش‌هایی مانند بدنسازی و پرورش اندام که طرفدار زیادی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

جوهری در ادامه با بیان اینکه نباید از توسعه کیفی ورزش هم غافل شویم، ادامه داد: در این راستا باید زیرساخت‌ها و تجهیزات را افزایش دهیم و برای این کار برنامه مدون داشته باشیم.

وی افزود: باید آموزش مربیان و داوران را هم بیشتر کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در خصوص پایگاه ورزش قهرمانی استان هم یادآوری کرد: در حال تجهیز دوباره این پایگاه بر اساس علم روز دنیا هستیم.

جوهری در ادامه با بیان اینکه تاکنون 28 مجمع انتخاباتی در  هیات‌های ورزشی استان انجام شده، تاکید کرد: این آخرین مجمع بود که در سلامت کامل برگزار شد و حالا هیچ هیات ورزشی در استان با سرپرست اداره نمی‌شود، در حالیکه در گذشته هیات‌هایی داشتیم که چندسال با سرپرست اداره می‌شدند.

وی با بیان اینکه هر رئیس هیاتی برای مدیریت هیات برنامه نداشته باشد جابجا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما با کسی دشمنی نداریم، اما اگر کسی کوتاهی کند کنار گذاشته می‌شود و توصیه هیچکس را هم در این خصوص نمی‌پذیریم.

به گفته این مسئول، ممکن است برخی از این جابجایی‌ها برای برخی خوشایند نباشد، اما فقط در چارچوب عدل و قوانین و مقررات عمل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به ورزش پرورش اندام و بدنسازی و زیرشاخه‌های آن نیز اشاره کرد و این ورزش را فوندانسیون سایر ورزش‌ها دانست.

جوهری با بیان اینکه متاسفانه تنها 62 مربی رسمی پرورش اندام و بدنسازی در استان داریم، گفت: این در حالیست که 400 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در استان فعالیت دارند که اکثر آنها بدون مجوز هستند.

وی معتقد است، فعالیت در این باشگاه‌ها چون در برخی از موارد غیرکارشناسی است باعث می‌شود بسیاری از استعدادها به دلیل ورزش غلط از دست بروند.

جوهری در پایان بر لزوم مقابله با دوپینگ و استفاده از داروهای نیروزای خطرناک خصوصا در باشگاه‌های ورزشی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار