فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از شهروندان خواست فریب پیامک هایی که از طریق تلفن همراه و یا در شبکه های اجتماعی ارسال می شود که حاوی مطالب کشف اشیاء تاریخی و پیشنهاد شراکت را نخورند.
کد خبر: ۱۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 16 January 2016
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از شهروندان خواست فریب پیامک هایی که از طریق تلفن همراه و یا در شبکه های اجتماعی ارسال می شود که حاوی مطالب کشف اشیاء تاریخی و پیشنهاد شراکت را نخورند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سرهنگ محمدرضا بیداد اعلام کرد: اخیراً افرادی با هویت جعلی با حضور در شبکه های اجتماعی و مجازی و یا ارسال پیامک خطاب به برخی از شهروندان پیامهایی ارسال داشته و عنوان می دارند به صورت اتفاقی تعداد زیادی سکه و یا اشیاء تاریخی را کشف نموده و بدلیل عدم سواد و یا تجربه در این امر، توان به فروش رساندن آن را ندارند.

وی افزود: این افراد سودجو با بیان اینکه حاضرند در قبال کمک در به فروش رساندن اجناس در این خصوص با مخاطب شریک شوند و اشیاء عتیقه خود را در اختیار قرار دهند، با این ترفند و وسوسه شهروندان بی اطلاع از نقشه شیطانی را به مکانهای از قبل پیش بینی شده کشانده و با گرفتن مقادیر زیادی پول بعنوان وجه الضمان از آنها، اشیاء تقلبی را به آنان تحویل می دهند و یا در برخی از موارد اقدام به زورگیری می نمایند.

وی تصریح کرد: غالباً افراد مالباخته به دلیل ماهیت خلافکارانه عمل قادر به شکایت قانونی و پیگیری موضوع نمی گردند لذا با توجه به عمل مجرمانه اینگونه باندها از شهروندان عزیز و فهیم کرمانشاهی درخواست می گردد به پیام هایی بدین مضمون توجهی ننموده و از اعتماد بدین گونه افراد خودداری نمایند.

سرهنگ بیداد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت باندهای مذکور و همچنین سایر باندهای حفاری غیر مجاز، جعل و خرید و فروش آثار تاریخی مراتب با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و یا مدیریت مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان در میان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: در طی دو ماه گذشته با استفاده از توان اطلاع رسانی دوستداران میراث فرهنگی و پیگیری مجدانه پرسنل خدوم انتظامی استان 5 باند حفاری غیر مجاز و خرید و فروش اشیاء تاریخی در سطح استان کرمانشاه منهدم و متهمین با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گردیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار