معاون بازرگانی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال نمایشگاه بهاره در کرمانشاه نداریم از برگزاری طرح فروش فوق‌العاده بهاره در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 20 January 2016
معاون بازرگانی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال نمایشگاه بهاره در کرمانشاه نداریم از برگزاری طرح فروش فوق‌العاده بهاره در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه تدبیری بود برای تنظیم و کنترل بازار که در ایام انتها و میانی هر سال برای رفاه بیشتر مردم در راستای خرید آسان با قیمت مناسب برگزار می‌شد.

این نمایشگاه‌ها که با هدف ثبات و تنظیم قیمت‌ها و البته کنترل رقابت بین واحدهای صنفی که محصولات آنها در این ایام بیشترین تقاضا را داشت برپا می‌شد طی سال‌های اخیر به نوعی کارکرد خود را از دست داده بود.

تخفیف‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ها که اغلب 10 تا 20 درصد در نظر گرفته می‌شد هم دیگر جذابیت چندانی برای مردم نداشت و شاید تنها نکته مثبت این نمایشگاه تجمع کالاهای مورد نیاز مردم در یک محل خاص بود.

وقتی از یک بازار بزرگ تعداد اندکی از واحدهای صنفی اقدام به عرضه می‌کردند شاید دیگر آنچنان که باید و شاید شاهد عرضه کالاهای متنوع و با کیفیت در این نمایشگاه‌ها نبودیم؛ نمایشگاه پاییزه امسال در کرمانشاه لغو شد و به جای آن فروش فوق‌العاده در سطح فروشگاه‌های بزرگ انجام گرفت و با وجود این موضوع انتظار می‌رفت که نمایشگاه بهاره هم برگزار نشود.

نمایشگاه بهاره نداریم

معاون بازرگانی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو به خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: امسال استعلامی از استان‌ها در مورد محاسن و معایب نمایشگاه‌ها عرضه مستقیم فروش‌های بهاره و پاییزه انجام شد.

هاشم پیراینده اظهار کرد: جمع‌بندی نظرات استان‌ها این بود که با توجه به اینکه در این نمایشگاه‌ها دیگر کالاهای یارانه‌ای عرضه نمی‌شود و کالاهای عرضه شده آنچنان تفاوت قیمتی ندارد، لذا برگزاری آن چندان ضروری به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: نتیجه بر این شد که از ظرفیت قانون نظام صنفی که بحث فروش فوق‌العاده را به سطح واحدهای صنفی آورده است استفاده و فروش‌های فوق‌العاده را به جای نمایشگاه بهاره و پاییزه برگزار کنیم، بنابراین امسال نمایشگاه بهاره نداریم.

معاون بازرگانی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در مورد میزان تخفیف در این فروش‌های فوق‌العاده نیز بیان داشت: واحدهای صنفی که در این فروش شرکت کنند باید حداقل از 10 درصد به بالا تخفیف داشته باشند.

پیراینده در خصوص تعداد فروشگاه‌ها نیز گفت: در جلساتی که با اتحادیه‌ها در مرکز استان و سطح شهرستان‌ها برگزار کردیم به آنها اعلام شد تا واحدهای صنفی خود را که برای فروش فوق‌العاده آمادگی دارند معرفی کنند.

وی با بیان اینکه به اتحادیه‌ها اعلام کرده‌ایم که بعد از اطلاع‌رسانی تا 10 بهمن میزان آمادگی خود را اعلام کنند، افزود: واحدهای فروش‌ فوق‌العاده در این طرح با پلاکارد مشخص و میزان تخفیف اعلام می‌شود تا مردم خرید خود را از آنها انجام دهند.

معاون بازرگانی و امور تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به وضعیت ثبات نسبی حاکم بر قیمت‌ها در سطح بازار مردم می‌توانند با خیالی آسوده حتی در ایام پایان سال اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند و ما هم در فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها برای ایجاد فضایی آرام کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار