مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: نیروگاه بیستون، نیروگاه زاگرس، نیروگاه اسلام‌آباد غرب، نیروگاه پیران و نیروگاه هدف، ۵ نیروگاه تولید برق این استان است.
کد خبر: ۱۶۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 24 January 2016
مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: نیروگاه بیستون، نیروگاه زاگرس، نیروگاه اسلام‌آباد غرب، نیروگاه پیران و نیروگاه هدف، ۵ نیروگاه تولید برق این استان است.

برزو یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: ظرفیت اسمی پنج نیروگاه‌ تولید برق استان کرمانشاه یک هزار و 409 مگاوات ساعت است که میزان تولید ناخالص برق سال گذشته این نیروگاه‌ها شش میلیون 516 هزار کیلو وات ساعت بوده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه از پنج نیروگاه سطح استان دو نیروگاه زاگرس و بیستون مربوط به بخش دولتی هستند، عنوان کرد: نیروگاه‌های واقع در شهرستان اسلام‌آباد غرب، دالاهو و سرپل ذهاب مربوط به بخش خصوصی هستند که به روش پاک اقدام به تولید برق می‌کنند.

یوسفیان  به نیروگاه CHP به عنوان روش پاک تولید برق در مقیاس کوچک اشاره و بیان کرد: این نیروگاه با ظرفیت تولید پنج مگاوات ساعت مستقر در شهرک فرامان با تولید همزمان برق و حرارت از پرت انرژی نسبت به نیروگاه‌های حرارتی جلوگیری می‌کند و دارای راندمان بالایی است.

وی با بیان اینکه حمایتهای شرکت برق منطقه‌ای زمینه استقبال بخش خصوصی برای تولید برق را فراهم کرده است، افزود: حداکثر تولید برق توسط نیروگاه‌های  CHP  25 مگاوات ساعت تعیین شده است و هم اکنون نیروگاه مذکور در استان کرمانشاه پنج مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.

یوسفیان به حمایت و استقبال دولت نسبت به تولید برق به روش پاک اشاره کرد و گفت: دولت برای تولید برق به روش‌های پاک از متقاضیان بخش خصوصی استقبال و با پرداخت تسهیلات از آنها حمایت می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای غرب اظهار کرد: فراهم کردن تأسیسات لازم برای اتصال به شبکه برق و پیش خرید پنج ساله برق تولیدی نیروگاه‌های بخش خصوصی قبل از وارد مدار شدن، به عنوان خرید تضمینی برق از دیگر اقدامات حمایتی محسوب می‌شود.

یوسفیان با اشاره به اینکه در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام تولید برق از طریق نیروگاه‌های آبی در حال انجام است، گفت: تولید برق به کمک نیروگاه‌های آبی همچون تولید برق با نیروگاه‌های خورشیدی، روش تولید برق به روش پاک است و تلاش برای تولید برق به روش بادی نیز در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار