مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: بخش اعظمی از مهاجرت‌ بی‌رویه روستاییان فارس به شهرها به نبود فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۶۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 25 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: شبیر زارع‌خفری دوشنبه 5 بهمن در جلسه صاحبان طرح‌های اشتغال‌زایی استان بیان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرین امید و پست بانک مقرر شد مبلغی در اختیار روستاییان به شکل تسهیلات بانکی بدون بهره قرار داده شود که در این راستا مکاتباتی با فرمانداران انجام شد اما علی‌رغم ارسال دستورالعمل معاونت توسعه روستایی کشور، اقدامی از سوی آنها انجام نشد.

وی افزود: پس از دعوت این معاونت به شیراز حساسیت موضوع با تاکید یادآوری شد و امروز شاهد اقدامات خوبی از سوی ادارات مربوطه هستیم.

امامی، مسئول صندوق مهر امام رضا(ع) نیز با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی در روستاها و ارائه تسهیلات در این رابطه، خاطرنشان کرد: به طرح‌هایی تسهیلات تعلق می‌گیرد که توجیه اقتصادی و بازار فروش داشته باشند و علاوه بر آن شرکت‌های تعاونی روستایی نیز حداقل متشکل از 25 خانوار باشند.

امامی همچنین با تصریح بر اینکه هر شرکت به فراخور تعداد خانوار عضو، آورده متفاوتی خواهند داشت، هدف از اجرای این طرح را مشارکت حداکثری مردم، ذکر و عنوان کرد: اولویت ما در این طرح با اجرای برنامه‌های مشارکتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار