مدیرکل زندان های استان کرمانشاه، اعلام کرد: با اجرای برنامه های مهارت آموزی در 32 رشته مهارتی ویژه زندانیان، از ابتدای امسال تاکنون 920 نفر از زندانیان استان موفق به دریافت گواهی مهارت شدند.
کد خبر: ۱۷۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 27 January 2016
مدیرکل زندان های استان کرمانشاه، اعلام کرد: با اجرای برنامه های مهارت آموزی در 32 رشته مهارتی ویژه زندانیان، از ابتدای امسال تاکنون 920 نفر از زندانیان استان موفق به دریافت گواهی مهارت شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اژدر اسدبیگی روز چهارشنبه در نشست هم افزایی و گسترش اشتغال زندانیان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: زندانیانی که تحت پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار می گیرند، برگشت به زندانشان یک درصد است.

وی گفت: تا سال 1390 خورشیدی، مددجویانی که شرایط کار داشتند در بیرون از زندان های استان مشغول کار بودند و در قبال آن هم مزد دریافت می کردند اما از اسفند ماه 1390 و بر اساس بخشنامه ای که از طرف قوه قضاییه صادر شد، کسانی که محکومیت بالای پنج سال حبس دارند، دیگر نمی توانند از زندان بیرون بروند و در نتیجه این افراد باید در داخل زندان برایشان ایجاد اشتغال شود.

اسدبیگی با بیان اینکه اکنون در سطح جامعه و استان کرمانشاه مشکل بیکاری و اشتغال داریم و این مساله مختص زندان ها نیست، افزود: مشکل دیگر این است که اگر برای مثال بخواهیم صد نفر از زندانیان با محکومیت کمتر از پنج سال را برای اشتغال به بیرون از زندان ببریم، تنها 20 نفر واجد این شرایط هستند زیرا حدود 80 نفر سند و ضمانتی برای خارج شدن از زندان ندارند.

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه در خصوص بنیاد تعاون زندانیان کرمانشاه و فعالیت آن در زمینه ایجاد اشتغال، گفت: بنیاد تعاون، بخش خصوصی تلقی می شود و با توجه به اینکه در قانون برای اداره کل زندان ها، کسب درآمد تعریف نشده است لذا هرنوع درآمد مربوط به زندان را باید بخش خصوصی مدیریت کند.

اسدبیگی با دعوت از دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در زندان های کرمانشاه و همکاری با بنیاد تعاون زندانیان استان، گفت: وظایف ما به عنوان بخش حاکمیتی و دولتی، تامین نیروی انسانی ارزان، در اختیار گذاشتن فضاهای کار و امکاناتی مانند برق و آب و گاز و زمین است.

وی افزود: زندانیان در بدو ورود به زندان، 24 ساعت وقت آزاد دارند که ما باید برای پر کردن این زمان، برنامه ریزی کنیم تا در آینده بتوانند استفاده بکنند و اینکه در داخل زندان فرسوده نشوند؛ همچنین از تخلفات داخل زندان که نتیجه بیکاری است پیشگیری کنیم.

در این نشست مسوولان صندوق کار آفرینی امید، فنی حرفه ای ، اتاق تعاون ، اتاق اصناف ، انجمن کاریابی و فعالین بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی و بخش صنعتی حضور داشتند که هر کدام به ارائه راهکارهایی برای ایجاد اشتغال در زندان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار