استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصلی ترین راه برون رفت از مشکلات کنونی که استان با آن مواجه است، توجه به مسائل اقتصادی است گفت: متاسفانه تاکنون به این موضوع توجه لازم صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۷۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 01 February 2016
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصلی ترین راه برون رفت از مشکلات کنونی که استان با آن مواجه است، توجه به مسائل اقتصادی است گفت: متاسفانه تاکنون به این موضوع توجه لازم صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید وارد مسیر و کار اقتصادی شویم.

وی با بیان اینکه شکوفا کردن اقتصاد استان می تواند باعث تحول بنیادین در همه بخش ها شود، یادآور شد: خوشبختانه با فراهم بودن زیرساخت های مناسب در استان این کار امکان پذیر است.

رازانی افزود: استان کرمانشاه در شاخص های عمرانی و زیربنایی که نقش زیادی در شکوفایی اقتصادی دارد نسبت به میانگین کشوری وضع خوبی دارد که با اتکا به همین موضوع می توانیم کار را برای شکوفایی اقتصادی فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه های عمرانی کلانی در سطح استان اجرا می شود، تصریح کرد: پروژه راه آهن غرب، قطار شهری و ... جزو پروژه های بزرگی هستند که در توسعه و رونق استان نقش موثری خواهند داشت.

وی یادآور شد: پروژه راه آهن غرب که عملیات اجرایی قطعه ملایر به کرمانشاه آغاز شده در نهایت پس از عبور از کرمانشاه به قصرشیرین و سپس بندرلاذقیه عراق و دریای مدیترانه وصل خواهد شد.

رازانی گفت: با انجام این کار منطقه آزاد قصرشیرین کاملا توجیه اقتصادی پیدا کرده و شرایط برای جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های کلان در سطوح مختلف فراهم می شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل بیکاری در استان اشاره و با بیان اینکه طی سالیان اخیر همواره جزو سه استان اول بیکار در کشور بوده ایم اظهار امیدواری کرد: اجرای برجام باعث جذب سرمایه گذار شده و با اجرایی شدن پروزه های مختلف مشکل بیکاری در استان نیز کاهش یابد.

وی همچنین به پایین بودن نرخ سود سپرده در استان و در مقایسه با کشور اشاره کرد و گفت: در پایان سال گذشته سپرده گذاری مردم در بانک ها به 820 هزار میلیارد تومان رسید که از این مقدار تنها هفت هزار و 300 میلیارد تومان سهم مردم استان بود که سرانه هر نفر در کرمانشاه تنها 3.5 میلیون تومان می شود.

رازانی در پایان با بیان اینکه از این نظر کرمانشاه رتبه 16 کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: جمعه شب هفته جاری با حضور در شبکه استانی زاگرس با مردم کرمانشاه سخن گفته و بسیاری از آمارها و ارقام ها را در اختیارشان قرار خواهم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار