عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بهترین الگو برای رفع مشکلات شهری ایجاد مدیریت جامع شهری توسط شهرداری و پاسخگو ساختن دستگاه‌های مرتبط با حوزه شهری در برابر پارلمان محلی است.
کد خبر: ۱۷۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 06 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، مسعود عبدالله‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: بهترین روش برای بهبود کارایی و افزایش بهره‌وری در سطح شهرها، اتکای به مدل مدیریت جامع شهری و پاسخگو ساختن دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری در برابر شورای شهر به عنوان پارلمان محلی است تا شاهد وحدت رویه در اداره بهتر شهرها باشیم.
 
وی افزود: عدم هماهنگی میان برخی دستگاه‌ها با شهرداری موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم و دوباره‌کاری و موازی‌کاری در شهر می‌شود و تلاش‌های شهرداری برای کاستن از این مسائل نیز به دلیل برخی مشکلات مربوط به عدم هماهنگی دستگاه‌ها با مانع و محدودیت مواجه می‌شود.
 
این عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: فضای کار و کمک به توسعه در شهرداری‌ها بیش از هر دستگاه دیگری فراهم است و راهکار واحدی که بتواند گره‌گشای از مشکلات مردم و سرعت‌دهنده به روند توسعه شهری باشد، مدیریت واحد شهری است.
 
وی تصریح کرد: مدیریت واحد شهری در شهرهای مختلف جهان کارآمدی و توانمندی خود را در حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات مردم و بالابردن راندمان کارها به اثبات رسانده است.
 
عبدالله‌زاده با اشاره به اهمیت ریل‌گذاری به منظور تحقق مدیریت واحد شهری در کشور از سوی مجلس شورای اسلامی و هم‌فکری شوراها برای تحقق این مهم، اظهار داشت: مردم باید با یک سازمان و یا یک دستگاه در مسائل و موضوعات شهری روبرو باشند تا بتوانند از طریق نمایندگان خود در شوراها نسبت به نظارت بر بخش‌های مختلف اقدام کنند.
 
وی تحقق مدیریت واحد شهری را کمک به دولت برای تسریع در فرآیند خدمت‌رسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم عنوان کرد و گفت: نگاه رقابت‌جویانه میان دستگاه‌های دولتی با شهرداری‌ها نگاه مناسبی نیست و دولت یازدهم در اصلاح این نگاه و کمک به شهرداری‌ها به منظور ایجاد زمینه مناسب مدیریت شهری گام‌های خوبی برداشته است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس به جایگاه شوراها در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: ظرفیت بزرگی مانند شوراها زمینه‌ساز بهبود روند خدمت‌رسانی است و باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌تری استفاده شود.
 
وی گفت: محدودیت منابع حمایتی از شهرداری موجب کندی اجرای پروژه‌های عمرانی شده که امیدواریم با ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها در قالب قانون و مصوبات شوراها شاهد کاهش وابستگی‌های مدیریت شهری به اعتبارات حمایتی و افزایش سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرها باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار