خدمه های آموزش دیده شناورهای تفریحی باید به بهترین شکل ممکن در ضمن انجام گشت های دریایی به گردشگران خدمات مناسب ارائه دهند.
کد خبر: ۱۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 14 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر عامل شرکت کیش پارس مارین در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: زمانی که بحث استفاده از شناورهای تفریحی مطرح می شود در نظر گرفتن چند نکته بسیار حائز اهمیت است.          
                        
حمید سلیمانی مقام افزود: این نکات مهم شامل خود شناور، نوع خدمات و ایمنی شناور و نیز مسیر دریایی که شناور باید در آن تردد کند، می شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه ناخدایان شناورها به فورس دریایی تاکید کرد:فورس دریایی به این معنی است که در چه شرایط جوی و چه نوع شناوری می تواند در دریا گشت داشته باشد.                                   
وی خاطرنشان ساخت: همچنین علایم، تابلوها، بویه های راهنمایی، زیبایی های محیطی و جغرافیایی، زمان سفر، تعاداد مسافر و امکانات و تجهیزات نجات ساحلی و دریایی باید در نظر گرفته شود.       
                                 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تصریح کرد: همچنین در نظر گرفتن خدمات گردشگری دریایی داخل شناور، استاندارد سازی آن، درجه بندی خدمات و نرخ گذاری نیز از اهمیت بسیار بالایی در خصوص فعالیت شناورهای تفریحی برخوردار است.

به گفته وی، تبلیغات و اطلاع رسانی نیز از دیگر مقوله های مهم در برگزاری موفق تورهای گشت دریایی توسط شناورهای تفریحی است.

مدیرعامل شرکت کیش، پارس، مارین اذعان داشت: در برگزاری یک گشت دریایی قابل قبول، هماهنگی مناسب بین بازار، مالکین و کارگزاران گردشگری دریایی باید وجود داشته باشد.                                          
سلیمانی مقام در ادامه گفته های خود عنوان کرد: با توجه به ضرورت رعایت موارد ذکر شده در فعالیت شناورهای تفریحی فعال در امور گردشگری دریایی این سوال مطرح می شود که تاکنون کدام یک از این ملزومات توسط دستگاه های دولتی بر مالکان شناورها تکلیف شده است.

وی اذعان داشت: بی شک بدون توجه به موارد مطرح شده نمی توان صنعت گردشگری دریایی را آنگونه که در تمام دنیا به صورت استاندارد رواج یافته است، توسعه داد.                                                                                         
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در ادامه اظهار داشت: حتی در صورت بروز حادثه ایی برای شناورها که ناشی از جبر طبیعت باشد نیز آمادگی عملیات امداد و نجات برای شناور به خطر افتاده وجود ندارد.

وی اعلام کرد: سئوال مهم دیگری که در اینجا مطرح است اینکه، در منطقه ایی که در یک ساعت مشخص چندین شناور تفریحی در دریا فعال هستند و چند صد نفر در این شناورها وجود دارند، چه تعداد شناور ناجی و چند نجات غریق برای ورود به عملیات امداد و نجات در زمان های خطر به استخدام دولت در آمده اند. 

مدیر عامل شرکت کیش پارس مارین یادآور در ادامه بیانات خود به عدم وجود تجهیزات لازم جهت امداد و نجات دریایی به موقع اشاره کرد و اظهار داشت: هنوز بالگرد مختص عملیات امداد و نجات دریایی در جنوب کشور وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تعداد گروه های آموزش دیده برای انجام عملیات امداد و نجات دریایی بسیار محدود است، بنابراین تردد شناورهای تفریحی در آبهای کشور از هیچ گونه ایمنی برخوردار نیست.               
                                     
سلیمانی مقام بیان کرد: لازم است ضمن توسعه ناوگان تفریحی کشور، سایر عوامل مرتبط با آن نیز به موازات آن ایجاد و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما با دریا بیگانه هستند، اذعان داشت: به کار گیری شناورهای تفریحی اولین و بهترین پل ارتباطی مردم با دریا محسوب می شوند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی افزود: باید به گونه ای عمل شودکه گردشگران تمایل مجدد به دریا را داشته باشند جاذبه های طبیعی دریایی به گونه ای ارائه شود که توریست برای ورود به دریا اشتیاق سفر داشته است.   
      
به گفته وی، المان های گردشگری دریایی بهترین وسیله برای توسعه دریا محور است و باید بسیار کارشناسانه و حساب شده عمل شود.

وی با بیان اینکه غرق شدن یک شناور می تواند اعتبار این صنعت را سالها از بین ببرد، تاکید کرد: اخبار منفی در این رابطه باعث می شوداشتیاق مردم برای بهره گیری از خدمات گردشگری دریایی کمرنگ شود.

سلیمانی مقام خاطرنشان ساخت: بنابراین می توان گفت توسعه شناورهای دریایی نیاز به یک توسعه همه جابنه در صنعت گردشگری دریایی در دریا و ساحل دارد.

وی با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این شناورها را نمی توان نادیده گرفت، اذعان داشت: هم اکنون کادر مورد نیاز شناورهای تفریحی در هیچ مرکز آموزش دریایی کشور، تعلیم نمی بینند.

به گفته مدیر عامل شرکت کیش، پارس،مارین، اگر همه عوامل به شکل مناسب ایجاد شود، این خدمه های آموزش دیده شناورهای تفریحی هستند که باید به بهترین شکل ممکن در ضمن انجام گشت های دریایی به گردشگران خدمات مناسب ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار