یادواره شهدای شهرداری اهواز برگزار شد؛
هر جا تشخیص و اشاره ولی امر مسلمین جهان،امام خامنه ای اعم از سالهای فتنه و کینه ، عراق و سوریه و هر نقطه دیگری که دفاع از حریم ولایت اقتضا کند، کارکنان شهرداری اهواز حضور داشته و حماسه آفرینی خواهند کرد
کد خبر: ۱۸۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 17 February 2016
  نخستین کنگره بزرگداشت یادواره شهدای شهرداری اهواز با حضور سیدخلف موسوی، حضرت آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، افشارنیا رییس کل دادگستری خوزستان، سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان،رییس و اعضای شورای اسلامی شهر،معاونین و مدیران شهرداری، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، خانواده های شهدای شهرداری و شماری دیگر از مسئولین و بسیجیان شهر اهواز در تالار مهتاب برگزار شد.

تاکید آیت الله صدیقی بر بصیرت مردم در انتخابات روی مجلس و خبرگان

در ابتدای این مراسم شهردار اهواز گفت : 90 سال پیش در چنین روزهایی در سال 1304،بلدیه (شهرداری) اهواز تشکیل شد و در نود سالگی شهرداری اهواز در روزهایی که حال و هوای شهر ما با ورود پیکرهای مطهر شهدای حرم عطرآگین می شود،لازم دیدیم نخستین یادواره شهدای شهرداری اهواز را برگزار نماییم.

سید خلف موسوی افزود : شهرداری اهواز یکی از انقلابی ترین نهادهای خدماتی در سطح استان ولایتمدار خوزستان است که 20 شهید،130جانباز،5آزاده و بیش از هزار بسیجی تقدیم نظام کرده است و این سند افتخاری برای شهرداری اهواز است.

وی ادامه داد: همراهی کارکنان بصیر شهرداری اهواز همزمان با اعتصابات معروف خوزستان که کمر رژیم شاهنشاهی را شکست،مقابله کارکنان شهرداری اهواز با ناامنی های گروههای معاند پس از پیروزی انقلاب،حضور کارکنان شهرداری اهواز در خط مقدم جبهه و پشتیبانی از جنگ در مرکز استان نمونه های درخشان از فعالیتهای انقلابی شهرداری اهوازبود که این اقدامات منجر به دیدار پرسنل شهرداری اهواز با امام راحل(ره) در همان ابتدای انقلاب گردید.

شهردار اهواز با تاکید بر تبعیت کامل از فرامین رهبرمعظم انقلاب تصریح کرد: هر جا تشخیص و اشاره ولی امر مسلمین جهان،امام خامنه ای اعم از سالهای فتنه و کینه ، عراق و سوریه و هر نقطه دیگری که دفاع از حریم ولایت اقتضا کند، کارکنان شهرداری اهواز حضور داشته و حماسه آفرینی خواهند کرد که شهادت سردار قربانی،مشاور امور ایثارگران شهرداری اهواز در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و در دفاع از حریم ولایت نمونه ای از این جانفشانی هاست


تاکید آیت الله صدیقی بر بصیرت مردم در انتخابات روی مجلس و خبرگان

موسوی خاطرنشان کرد: بدون تردید بزرگداشت مقام شهید، احترام به همه ی خوبی ها و بهترین نوع الگوسازی در سطح جامعه است. چرا که تشیع با اعتقاد به مفهوم عمیق و سرشار از اندیشه شهادت و البته انتظار فعال و پویای مهدویت است که به عنوان مکتبی نجات دهنده و الهام بخش در تاریخ شناخته می شود.

شهردار اهواز در مورد جایگاه شهادت در اسلام نیز افزود : شهادت در اندیشه شیعی، مرگی است که در راه احیاء اسلام و دفاع از کیان اسلامی رخ می دهد، جایگاه شهید و مقام او در پیشگاه خداوند یک بشارت قرآنی و یک وعده تخلف ناپذیر و حتمی است و این مهم نشان دهنده ی نیاز همیشگی جامعه اسلامی به شهید و شهادت است.

وی ادامه داد: شهادت، برترین مرگ ممکن و عالی ترین درجات انسانیت است. شهادت،معنوی ترین اتفاق مادی و عملی در ترازوی الهی است و شهید روشن کننده مسیر تاریخ زنگار گرفته اجتماع است.این خون شهید است که فرعونیت ظالمان و استکبار ستمگران را رسوا می کند. این خون شهید است که گوهر حقیقت را از میان طوفان خدعه ها وفتنه ها به سلامت عبور می دهد. پس اگر انسانها را در تلاش برای رشد و ارتقاء بدانیم این شهید است که برقله تکیه زده است.

تاکید آیت الله صدیقی بر بصیرت مردم در انتخابات روی مجلس و خبرگان

شهردار اهواز تکریم، بزرگداشت، صیانت و حفظ و تبلیغ مفهوم شادت و پیام شهید در جامعه اسلامی را امری لازم، فوق استراتژیک و حیاتی دانست و تصریح کرد: امیدوارم جامعه توحیدی بماند و توحیدی شود.جامعه توحیدی جامعه محمدی (ص) است،جامعه حسینی(ع) است،جامعه زینبی(ع) است، این جامعه در نهایت جامعه مهدوی(عج) است که تحقق چنین جامعه ای هدف نهایی ماست.

 وی اظهار داشت : اکثریت اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز از طیف رزمندگان ، بسیجیان، سرداران پر افتخار دفاع مقدس،ایثارگر و خانواده شهدا هستند و این شورا و شهرداری تداوم دهنده خط شهداست و امروز جمع شدیم تا با آرمانهای شهدا بیعت کنیم. شهدایی که هرچند بین ما نیستند اما قطعا زنده هستند و ما را می بینند.

در ادامه این مراسم آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز به  فلسفه وجود انسان در دنیا از منظر قرآن پرداخت و گفت: در برخی از آیات قرآن مانند آیاتی از سوره ملک، فلسفه حضور انسان مساله ی امتحان ذکر شده است و ما انسانها از بدو بلوغ تا مرگ مدام در حال امتحان هستیم . در تعامل با اعضای خانواده، همسایه، محل کار و مسئولیتهای اجتماعی هر کسی به میزان سنگینی مسئولیتش در حال پس دادن امتحان است. پس باید مراقب بود که اگر در یکی از این امتحانات مردود شویم  این خطر وجود دارد که در امتحانات دیگر با شکست مواجه شویم. لذا به همین دلیل عاقبت به خیری بسیار مهم است.

وی با تجلیل از حضرت امام خمینی افزود: امام کلید شهادت را به دست رزمندگان دادند و ایشان مامور بودند تا درب شهادت را بروی خوشبختان عالم پس از قرنها باز کنند. ایشان کلیددار عرفان، مبارزه با استکبار و چشمه جوشان فضل خداوند در عصر ما بودند.


تاکید آیت الله صدیقی بر بصیرت مردم در انتخابات روی مجلس و خبرگان

آیت الله صدیقی در خصوص اهمیت بصیرت در انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان افزود : برخی  از افراد که زمانی در معیت امام(ره) بودند پس از رحلت ایشان در امتحانهای بعدی مردود شدند و فتنه آفریدند و از ولی فقیه زمان سرپیچی کردند.این افراد هنوز هم میدان داری می کنند و قصد دارند وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان شوند. این امتحان بزرگی است برای ملت ما که نگذارند فتنه گران وارد این مناصب حساس شوند. ضمناً دم از ولایت زدن به تنهایی کافی نیست بایستی از اهل فتنه هم برائت جست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره لزوم هوشیاری در برابر جبهه های مختلف دشمن از منظر تاریخ اسلام و آیات قرآن افزود : دشمن اول ، نفس عماره است که بایستی انسان در برابر آن هوشیار باشد. برخی از افراد فتنه گر انسانهای کمی نبودند ولی جاذبه ی دنیا آنها را فریب داد. دشمن دوم  وسوسه های بیرونی از قبیل دشمنان نامرئی و شیاطین شامل عوامل آمریکا،انگلیس و تکفیری ها در قالب رسانه ها، ماهواره ها، فضاهای مجازی و برخی از روزنامه های داخلی و ابعاد مختلف در جامعه و این نفوذی است که رهبر انقلاب نگران آن است. دشمن سوم نیز داعش است که نوک پیکان استکبار و بدلی است که آمریکا برای جهاد اسلام ساخته است.

آیت الله صدیقی در پایان ضمن تجلیل از نقش مردم خوزستان در دوران های مختلف انقلاب علی الخصوص جنگ تحمیلی و همچنین دفاع از حرم حضرت زینب (س) به مقام شامخ همه شهدا ادای احترام کرد.

تاکید آیت الله صدیقی بر بصیرت مردم در انتخابات روی مجلس و خبرگان

پس از آن علاسوند رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز طی سخنانی و تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت : خوزستان همواره بیشترین تعداد شهدا را چه در دوران دفاع مقدس چه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) تقدیم کرده است و افتخار ما در شورای چهارم شهر اهواز این است که پس از 27 سال نخستین یادواره شهدای شهرداری که انصافا مظلوم واقع شدند را مصوب کردیم و همکاری با سازمان حفظ دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی در خصوص واگذاری 11 هکتار زمین جهت باغ موزه دفاع مقدس از دیگر اقدامات شورای شهر اهواز در حمایت از ارزش های دفاع مقدس بود.

وی ضمن اشاره به وضعیت جانبازی و سختی های شهید سردار قربانی در دوران دفاع مقدس پرداخت و یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی داشت.

در این مراسم  ضمن تجلیل از خانواده های شهدا با اهدای هدایایی و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

     

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار