معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایری در ۳۰۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: به زودی در مرکز خراسان جنوبی شاهد افتتاح مدرسه نمونه عشایری و هنرستان عشایری خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 20 February 2016

سیدمحمد حسینی  با بیان اینکه عشایر در امنیت سهم زیادی دارند اظهار داشت: عشایر بدون هیچ چشم‌داشتی از مرزهای کشور و استان خراسان جنوبی دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت توجه زیادی به دانش آموزان عشایر دارد، افزود: در گذشته در کنکور سراسری سهمیه جذب معلم ویژه عشایر داشتیم اما این طرح در حال حاضر برداشته شده که دولت در تلاش است تا این طرح را مجدد احیا کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 9 هزار و 500 دانش آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول به تحصیل هستند.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی در 300 آموزشگاه درس می‌خوانند، افزود: اداره آموزش و پرورش عشایری به عنوان یک اداره تلاش دارد تا برخی از مشکلات دانش آموزان را به ویژه در زمینه ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه برطرف کند.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش عشایری در تلاش است تا زمینه حضور دانش آموزان را در مدارس شبانه روزی فراهم کند، اظهار داشت: در راه رسیدن به اهداف عالیه دانش آموزان عشایری با مشکلاتی رو به رو هستیم که یکی از این نگرانی‌ها برای دانش آموزان عشایر در بین دانش آموزان دختر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به‌زودی مدرسه نمونه عشایری و هنرستان عشایری در مرکز خراسان جنوبی افتتاح می‌شود و همچنین راه اندازی پیش دبستانی به صورت رایگان در مدارس عشایری در دستور کار است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار