دومینوی ورشکستگی در استان فارس به شدت در حال پیشروی است.چه بسیار کارخانه های بزرگ و برندهای معروفی که در چند سال گذشته در استان فارس به خاک سیاه نشسته اند و چه بیشتر کارگرهای خبره و فنی که حالا بیکار شده اند.بی کفایتی های چند دهه اخیر در استان فارس تمام رشته های صنعت استان را پنبه کرد و بعد نوبت کشاورزی شد؛ و این تنها امیدِ فارس هم به فنا رفت و حالا بعد از تمام این شاهکارها مسئولان در یک اقدام توجیهی سخیف سخن از گردشگری می گویند!
کد خبر: ۱۸۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 24 February 2016
دومینوی ورشکستگی در استان فارس به شدت در حال پیشروی است.چه بسیار کارخانه های بزرگ و برندهای معروفی که در چند سال گذشته در استان فارس به خاک سیاه نشسته اند و چه بیشتر کارگرهای خبره و فنی که حالا بیکار شده اند.

به گزارش تابناک فارس:این هدررفت سرمایه بزرگ مالی و انسانی در فارس فاجعه ای است که به گفته نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز؛مدیران در مواجهه با آن لبخندی می زنند و می گذرند؛ حال آن که باید بر این مصیبت گریه کرد.

آیت الله ایمانی:زیبنده استان پرظرفیت فارس نیست که شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگرانی باتجربه 20 ‌ساله باشیم.

هنوز هم در خانه اکثر خانواده‌های ایرانی حداقل یک محصول از کارخانه آزمایش وجود دارد، محصولاتی که روزگاری به دلیل ایرانی بودن و تولید داخل کشور با استقبال زیادی همراه شدند اما این برند پس از 57 سال برای همیشه مُرد و با اخراج تمام کارگران خود در شیراز عملا به سوله ای خالی شبیه تبدیل شد.

این اولین و آخرین ورشکسته بزرگ فارس نیست.به کارخانه آزمایش اضافه کنید کارخانه‌های دنا، آی‌تی‌ام‌سی، مخابرات راه دور، زیمنس و . . . را.

اخیراً هم صدای نفس های آخر کارخانه معتبر کاشی حافظ شیراز به گوش می رسد و بعید نیست با ادامه این روند ته دیگ صنعت فارس هم سوخته شود و قابلمه ای بماند با ته سوراخ که باید به گردن آویزیم!

بی کفایتی های چند دهه اخیر در استان فارس تمام رشته های صنعت استان را پنبه کرد و بعد نوبت کشاورزی شد؛ و این تنها امیدِ فارس هم به فنا رفت و حالا بعد از تمام این شاهکارها مسئولان در یک اقدام توجیهی سخیف سخن از گردشگری می گویند!

حالا هرجا حرف از نابودی صنعت و کشاورزی دیار پارس به میان می آید عده ای وسط می پرند و از اولویت گردشگری می گویند و اینکه دوره صنعت و کشاورزی در فارس به سر آمده است!
معلوم است که پاک کردن صورت مسأله آسان ترین راه است.

مسأله آن جا دردناک تر می شود که حتی در همین حوزه گردشگری هم تاکنون هیچ اقدامی نشده و دیگر نقاط کشور که طرفیت گردشگری به مراتب پایین تری از فارس دارند اقدامات بسیار بهتری، چه در داخل و چه در سطح بین الملل کرده اند که تابناک فارس قبلا به آن پرداخته است.
اینجا

حالا باید بنشینیم و شاهد نابودی صنعت و کشاورزی فارس به بهانه توسعه گردشگری باشیم.البته اگر گردشگری هم نابود نشود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
آی ایمانی می گفتی کی تحت عنوان خصوصی سازی آزمایش با 17 میلیارد تومن به زمین زد. !!!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
نویسنده محترم توجه شما را به چند نکته جلب می کنم؛
- بدبینی علاج هیچ مشکلی نبوده و نیست.استفاده از کلمه نابودی هم صحیح نیست . بله قبول داریم راه های اشتباهی طی شده و به نتیجه دلخواه نرسیده ایم . اما تجربیات بزرگی بدست آمده و حال باید قدر آنها را دانست و ناامید نشد و کار کرد.
- این درست است که دوره یک صنعت بسر آید و صنایع جدید و نوپایی شکل بگیرد. شما با تعطیلی یک کارخانه وحشت زده نشوید. مطمعن باشید صنایع جدیدی در حال شکل گیری هستند.
- کارگران ماهر به معنای واقعی بیکار نمی شوند در صنایع دیگر به کار گماشته می شوند.
کارگران بیکار باید آموزش بگیرند.
-صنعت آی تی در حال شکل گیری است قدر آن رابدانیم می تواند همه را صاحب درآمد کند.
-صنعت گردشگری تا تاسیس 100 هتل درحد چمران جای گسترش دارد و می توان در فارس 1000 خانه عباس برزگر ایجاد کرد اگر آموزش را جدی بگیریم .
- با اینترنت می توانیم دنیایمان را تغییر دهیم هر فارسی می تواند با آموزش و انگیزه بخشی تبدیل به یک کارخانه پول سازی شود.
ناامید نباشیم و به صفر بودن خودمان افتخار کنیم چراکه از کیلومترها زیر صفر آمده ایم.
- ریشه بی سوادی را بکنیم. کامپیوتر را آموزش بدهیم . کارآفرینی را بیاموزانیم .
- متاسفم می شنوم عده ای می گویند پرا اینقد لیسانس و دکتر تولید می کنیم....
- همه فارسی ها باید لیسانس و دکتر شوند . همین ها قیافه زندگی های خود و دیگران را تغییر می دهندبا تفکرشان.
- دنیا بسیار تجربه ها دارد که کافی است ما اهل استفاده کردن باشیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
آقا علی!امثال شما متوهمین هستند که با گول زدن خودشون و دل خوش کردن به چیزای الکی فارسو بدبخت کردن.کار به جایی رسیده که صدای مقامات هم در اومده و شماها هنوز خوابید(یا بنا به مصلحت خود را به خواب زده اید)
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
با سلام خدمت هم استاني ها و هم شهري هاي عزيزم شيراز
دليل اصلي اين همه ورشكستگي بجز تحريم هاي چند سال اخير كه در دولت قبل اعمال شد(كه البته تنها بيشتر به عنوان يك كاتاليست و تسريع در ايجاد اين مشكلات عمل كرد)
غير بومي يا غير استاني بودن مسئولان و مديران ارشد در سطح استاني به مانند استاندار- شهردار -فرماندار و رئيس شركتها و كارخانجات دولتي و خصوصي مي باشد. كه در هيچ استاني به شدت استان فارس در دو دهه اخير رخ نداده- علي يحال اين مديران نه تنها غيرت و تعصبي به اين خاك و استان و شهرهاي فارس و مردم با تمدن آن ندارند - بلكه تنها به فكر خوش خدمتي به مديران بالادستي و ياسرمايه گذ و سود جويي مقطعي با توجه به شرايط و اوضاع مملكت هستند- مشكلات بايد از ريشه درمان شود نه بصورت مسكن و نوش دارو بعد مرگ سهراب. انشاا... كه حل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
صنایع استان چرا به این روز افتاده ؟
چرا که افرادی چون این علی آقا تنها بلدند شعار توخالی دهند.کلماتی چون : اگر چنانچه ....... ورد زبان این آقایان است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
آقای ناشناس ما شعار نمی دهیم .
بلکه از شما می خواهیم که به امکانات نگاه کنید و فقط مشکلات را نبینید.
- همه زحمت هایی که تا به امروز در فارس کشیده شده مفید بوده و توانسته زیرساخت بسیار خوبی برای پیشرفت ایجاد کنه .مثال می زنم؛
- 20 سال پیش 50 درصد مردم این استان سواد هم نداشتند ولی امروز کمتر جوانی دیپلم نداشته باشد.
- 10 سال پیش روستاهای این استان برق و آب هم نداشتند الان تند تند دارن اینترنت پرسرعت مجهز میشن
- .....
بنابرین همه چیز آماده شده برای کار کردن
اما متاسفانه ما خودمان تحصیلکرده های خوبی نیستیم.
انتظار داریم بدون زحمت و مطالعه و برنامه ریزی یه پول راحتی بدست بیاد ما خرج کنیم که نخواهد آمد و با شرایطی که پیش آمده تنها یک راه داریم؛
- مطالعه و مطالعه و مطالعه شرایط روز دنیا و کسب و کارهای موفق
- برنامه ریزی و زندگی کردن در آینده
- تلاش و زحمت و عرق ریختن
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
من کاملابانظرعلی آقاموافقم.ماهمیشه انتظارداریم دولت یادیگران برای بهبودوضعیت ماکاری کنن وماهم استفاده کنیم پس این وسط جایگاه خلاقیت وپشتکارک لازمه ی هرکسب وکارموفقی است کجاست؟علی آقامیگه نبایدناامیدشدوکارهای انجام شده رازیرسایه ی کارهای شکست خورده بردبلکه بایدآنهاروهم دیدوبرای بهترشدن وحل دیگرمشکلات تلاش کردحتی اگرصفرباشیم یازمین خورده باشیم این راهی است ک همه ی کشورهای دارای صنعت قوی رفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
هر بلایی سر شما و علی آقا بیاد حقتونه.بیخود نیست که وضعیت مملکت اینه و هیشکی صداش در نمیاد
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
بیشتر این اقدامات دولتی است یا دولت باید زمینه آن را فراهم کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار