یک متخصص پوست و مو به افراد توصیه کرد: از بی‌رنگ کردن موهای خود با دکلره خودداری کنند.
کد خبر: ۱۹۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 15 March 2016
یک متخصص پوست و مو به افراد توصیه کرد: از بی‌رنگ کردن موهای خود با دکلره خودداری کنند.

مهرداد ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه روشن کردن رنگ موها به میزان زیاد توصیه نمی‌شود، گفت: زیاد روشن کردن موها با رنگ موها و پودرهای روشن کننده می‌تواند آسیب‌هایی را به پوست و مو وارد کند.

ملک افزود: استفاده از دکلره برای بی‌رنگ کردن موها باعث تحریک پوست سر شده و ممکن است منجر به ایجاد درماتیت تماسی و درماتیت تحریکی شود.

ملک افراط در استفاده از رنگ موها را نیز توصیه نکرد و افزود: استفاده از رنگ‌موها به دفعات مختلف می‌تواند آسیب‌هایی را به پوست سر وارد کند.

ملک با بیان اینکه تعداد دفعات رنگ کردن مو  به جنس مو، نوع پوست و میزان حساسیت آن و ... بستگی زیادی دارد، گفت: افرادی که پوست و موی حساس‌تری دارند، باید کمتر از رنگ موها استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو در ادامه استفاده از رنگ‌موهای استاندارد را به افراد توصیه کرد و از آنها خواست تا در هنگام خرید رنگ‌مو به تاریخ تولید آن توجه داشته باشند.

وی افزود: بهتر است افراد رنگ موهای استاندارد که دارای برند بوده و تولید کارخانه‌های معتبر است را خریداری کرده و در هنگام مصرف نیز به تاریخ مصرف آن دقت کنند.

ملک با بیان اینکه خارجی بودن یا ایرانی بودن معیار خوبی برای انتخاب رنگ مو نیست، گفت: خارجی بودن ملاک خوبی برای بالا بودن کیفیت محصول نیست و رنگ موی خوب رنگی است که استانداردهای لازم را داشته باشد.

به گفته ملک برای تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موهای رنگ شده باید از شامپوهای نرم کننده، شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، بادام، زیتون و ... استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار