مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری طرح آرامش بهاری در 21 بقعه شاخص استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 15 March 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری طرح آرامش بهاری در 21 بقعه شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی و تهیه زیرساخت‌های اجرای آرامش بهاری در استان گفت: مراسم تحویل سال جدید در بقاع متبرک استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حین اجرای طرح آرامش بهاری اقدامات لازم‌الاجرا نیز صورت می‌گیرد، افزود: طرح مذکور در 21 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود که تاکنون با نظارت و سرکشی از این امکانات میزان پیشرفت امور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، مراسم تحویل سال نو با حضور یک روحانی و قرائت دعای تحویل و پخش سخنان مقام معظم رهبری در مورد شعار سال در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حسینی‌اراکی با تصریح اینکه سال گذشته شاهد حضور یک میلیون و 400 هزار بار زائر در بقاع متبرکه استان بوده‌ایم، ادامه داد: با پیش‌بینی‌های لازم و زیرساخت‌های ایجاد شده امیدواریم امسال پذیرای تعداد بیشتری باشیم.

وی زمان اجرای این طرح را از 28 اسفند ماه جاری تا پایان ایام عید نوروز عنوان کرد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه سطح استان با حضور مسئولان شهرستانی در روز 28 اسفند ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه آماده‌سازی آستان امام‌زادگان و فضاسازی محیطی در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات برای اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد و بیان داشت: در 21 مکان طرح آرامش بهاری به صورت دائمی و در برخی دیگر از بقاع به صورت یک روزه برگزار می‌شود.

حسینی‌اراکی برپایی نمایشگاه و اختصاص 5 مکان برای خیمه‌های معرفت را از دیگر اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: 21 تن از مبلغان اعزامی از قم و تعدادی از روحانیان بومی برای اجرای این طرح به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به حضور ثابت یک روحانی در هر بقعه متبرکه خاطرنشان کرد: نمازهای یومیه ظهر و عصر و مغرب و عشا در امکان فوق با حضور امام جماعت برپا خواهد شد و همچنین در کنار این اماکن غرفه‌های عفاف و حجاب، مسابقات فرهنگی روزانه، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و غرفه مشاوره مسائل شرعی نیز برپاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اسکان موقت زائران در این طرح اشاره کرد و متذکر شد: در شهرستان اسلام‌آبادغرب دو مکان، پاوه یک مکان، سرپل‌ذهاب یک مکان، کرمانشاه چهار مکان، نوسود دو مکان، سنقر پنج مکان، کنگاور دو مکان  و صحنه سه مکان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

حسینی‌اراکی راه‌اندازی ایستگاه سلامت از محل اجرای نیات واقفان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: ارائه خدمات رفاهی به زائران نیز از دیگر برنامه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار