برنامه های فرهنگی هنری شهرداری اهواز اعلام شد؛
در ایام نوروز برای رفاه حال شهروندان و مهمانان نوروزی ایستگاه سلامت در پارک لاله و اتوبوس سلامت در محل نمایشگاه دائمی مستقر می شود و اتوبوس کتاب نیز به پارک لاله خواهد رفت تا در دسترس علاقمندان قرار گیرد
کد خبر: ۱۹۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 15 March 2016
معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز برنامه های نوروز ۹۵ را به طور کامل تشریح نمود.

امیر آهن جان در ابتدا به برگزاری جشنواره سفره های هفت سین اشاره کرد و گفت: این جشنواره به مناسبت نزدیک شدن به سال نو از سوی این معاونت در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۹۴ در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار می شود و پس از چینش سفره ها از سوی شرکت کنندگان ، مرحله داوری صورت می پذیرد و در پایان نفرات برتر معرفی وبا اهداءجوایز نفیس مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی افزود: از دیگر برنامه های این معاونت در نوروز ۹۵ برگزاری جشن از سوی معاونت های اموراجتماعی و فرهنگی مناطق می باشد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در هر منطقه ۲ جشن در ۲ پارک برگزار می شودکه جشن اول به مناسبت نوروز وبا نام فصل همدلی و جشن دوم به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) وبا نام یاس طه می باشد.منطقه یک ۲و۱۰ فروردین در پارک شهید هاشمی و کارون ، منطقه دو ۶و۱۱فروردین هردو در پارک ۴۲ هکتاری کیانپارس، منطقه سه ۴و ۶ فروردین درپارک شهروند و پارک ولایت ، منطقه چهار ۲و ۱۰ فروردین هردو جشن در جاده ساحلی گلستان ، منطقه شش ۵و ۶ فروردین در ملاشیه و عین دو، منطقه هفت ۴و۶ فروردین درپارک لاله و جاده ساحلی ، منطقه هشت ۸و۱۲ فروردین درپارک رشد و صداقت این جشنها را برگزار می کنند و در حاشیه برگزاری جشنها نیز ایستگاه های سلامت مستقر می گردد.

معاون شهردار اهواز همچنین از برگزاری ۵۰ تئاتر خیابانی در پارک ها و بوستانهای شهر اهواز خبر داد و گفت: موضوعات مورد هدف در این نمایش ها مسائل آموزش شهروندی می باشد.یکی دیگر از برنامه های شاخص و عمده این معاونت برگزاری تور گردشگری است . با توجه به اینکه اهواز هرساله در ایام نوروز میزبان تعداد قابل توجهی از مهمانان نوروزی است و با هدف شناساندن زیبایی های شهر ، در ۳ نقطه از شهر اهواز شامل پارک لاله ، محل نمایشگاه دائمی و میدان چمران کیانپارس ایستگاههایی برای ثبت نام افراد متقاضی شرکت در تور گردشگری زده می شود و هر روزه صبح و بعد از ظهر افراد توسط مینی بوس در اهواز به صورت رایگان به گردش می پردازند.

آهن جان در ادامه افزود: در ایام نوروز برای رفاه حال شهروندان و مهمانان نوروزی ایستگاه سلامت در پارک لاله و اتوبوس سلامت در محل نمایشگاه دائمی مستقر می شود و اتوبوس کتاب نیز به پارک لاله خواهد رفت تا در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

وی گفت: ایام نوروز فصل شادی و نشاط و تفریح خانواده هاست بدین منظور در پارک های ساحلی شرقی ، ساحلی کیانپارس (دو روز) ، پارک ولایت ، پارک شهروندوپارک لاله جشنواره پرواز بادبادکها ، مسابقات دارت و طناب کشی برگزار می شود. همچنین در دو محل اسکان مهمانان نوروزی که در مناطق ۲و ۷ قرار دارد سامانه های ورزشی نیز برگزار می گردد وعلاوه بر این مسابقه قایق سواری ویژه ای نیز در ایام نوروز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه ۷ در رودخانه کارون برگزار می گردد.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز ادامه داد: از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در ۱۰ نقطه شهر اهواز نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا می گردد ودر محل های اسکان مهمانان نوروزی نماز صبح نیز به جماعت اقامه می شود. علاوه بر اینها در این ایام محصولات چاپی و فرهنگی نیز رونق ویژه ای خواهد داشت از جمله چاپ بروشور فرهنگی آموزشی در تیراژ ۲۰۰۰۰ نسخه ، توزیع CDمعرفی شهر من اهواز به تعداد ۱۰۰۰۰حلقه ، تهیه بسته های فرهنگی جهت کاروانهای راهیان نور ،کتابچه شهدای مدافع حرم در ۵۰۰۰نسخه و … می باشند.

آهن جان در پایان اضافه نمود: تمام تلاش من و همکارانم در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز این است که در همه روزهای سال و بخصوص ایام نوروز که شهرمان میزبان مهمانان نوروزی است در خدمت شهروندان بوده و ایام شاد و خوشی را برایشان رقم بزنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار