امروز بیست و ششم اسفند، بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر نودشه شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه توسط دژخیمان بعثی است.
کد خبر: ۱۹۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 16 March 2016
امروز بیست و ششم اسفند، بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر نودشه شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه توسط دژخیمان بعثی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 28 سال پیش در حالی که چشم تمام دنیا معطوف به بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق بود مردم مظلوم و بیگناه شهر مرزی نودشه آماج حملات شیمیایی هواپیماهای عراقی قرار گرفت.

همین موضوع بمباران شیمیایی حلبچه عراق موجب شد تا هیچ گاه مردم مظلوم نودشه و بمباران شیمیایی این شهر مورد توجه رسانه ها، حتی رسانه های کشورمان هم قرار نگیرد.

البته تاوان این بی توجهی را فقط مردم مظلوم نودشه و مصدومان شیمیایی این شهر دادند زیرا هنوز هم تعداد زیادی از مردم نودشه که مصدوم شیمیایی هستند برایشان پرونده مصدومیت تشکیل نشده است.

مردمی که بزرگترین گناهشان مرزداری و حفاظت از خاک پاک کشور و حفاظت از انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی در مقابل متجاوزان بود.

امام جمعه نودشه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در دو نوبت بمباران شیمیایی شهر نودشه در بیست و ششم اسفند سال 1366 در همان روز هشت نفر و چند روز بعد شش نفر دیگر به شهادت رسیدند و امروز تعداد شهدای شیمیایی نودشه به 17 نفر رسیده است.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با بیان اینکه هر سال بر تعداد این شهدا افزوده می شود گفت: بیش از 75 نفر مصدوم شیمیایی دارای پرونده هستند و حدود 300 نفر دیگر هم مصدوم هستند که هنوز برای آن ها پرونده مصدومیت و جانبازی تشکیل نشده است.

امام جمعه نودشه یکی از دلایل مهم این بی توجهی را به مردم نودشه و مصدومان شیمیایی این شهرعدم اطلاع رسانی رسانه ها و همزمان بودن با بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق عنوان کرد.

ماموستا مبارکشاهی با بیان اینکه مردم نودشه در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه نظام و در کنار مسئولان بوده و هستند افزود: باید مسئولان توجه به حلبچه را به سوی توجه به نودشه تغییر دهند و این تنها راه کمک به مردم مظلوم این دیار است.

وی با اعلام اینکه امروز همزمان با سالروز بمباران شیمیایی شهر نودشه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این فاجعه دردناک در مسجد جامع شهر نودشه با حضور مسئولان کشوری، استانی و قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

شهر مرزی نودشه در نقطه صفر مرزی از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه است که با بیش از چهار هزار نفر جمعیت بیش از 100 شهید و صدها جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار