شهردار کرمانشاه با بیان اینکه باید امکانات بهتر و بیشتری در اختیار این بیمارستان قرار گیرد، گفت: شهرداری حاضر است بعد از مصوبه شورای شهر، مجوزهای لازم برای توسعه بیمارستان و ساخت همراه سرا را رایگان صادر کند.
کد خبر: ۲۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 29 March 2016
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه باید امکانات بهتر و بیشتری در اختیار این بیمارستان قرار گیرد، گفت: شهرداری حاضر است بعد از مصوبه شورای شهر، مجوزهای لازم برای توسعه بیمارستان و ساخت همراه سرا را رایگان صادر کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، دکتر عبدالرضا شعبانی به عیادت کودکان بیمار و سرطانی بستری در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی رفت و دقایقی را با این کودکان گذراند.

وی با حضور خود در بخش انکولوژی و ایزوله كودكان سرطاني مرکز درمانی دکتر کرمانشاهی، از نزديك روند درماني اين بيماران را مشاهده و ضمن تشکر و تقدیر از کادر پزشکی و پرستاران این بخش، شفای عاجل و درمان این کودکان بیمار را از خدواند متعال خواستار شد.

شهردار کرمانشاه در حاشیه این دیدار و عیادت از كودكان سرطاني طی گفتگویی، هدف از اين اقدام را توجه بيشتر به مشكلات كودكان سرطاني عنوان كرد و گفت: عيادت از این کودکان باعث شادي و خوشحالي آنان مي شود. چراكه آنان به دليل وضعيت خاص جسماني، كمتر مي توانند مانند ساير كودكان با دیگران و همسالان خود معاشرت داشته باشند و رنج بیماری و انزوا آنان را افسرده می سازد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام داده و پس از "برجام" اقدامات حوزه بهداشت و درمان بهترین اقدام دولت بوده است، گفت: دولت تدابیر خوبی برای تقویت بخش بهداشت و درمان و تأمین سلامت جامعه اندیشیده و ما هم در بعد اجرا باید سعی ‌کنیم این امکانات به خوبی در اختیار نیازمندان قرار گیرد و در جهت مناسب هزینه شود.

وی تأکید کرد: باید امکاناتی که دولت فراهم کرده را با حمایت‌های خیرین و سازمان‌های مردم نهاد تلفیق کنیم و کیفیت ارائه خدمات را بالا ببریم.

دکتر شعبانی ادامه داد: باید تلاش کنیم افراد نیازمند که بیمار خاص دارند دغدغه یک ریال هزینه را هم نداشته باشند و حمایت کاملی از آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لازم است تا رایگان شدن 100 درصدی هزینه بیماران خاص خصوصا کودکان پیش برویم و مراکزی که به این افراد ارائه خدمات می‌کنند را حمایت نماییم.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی نیز از این بیمارستان به عنوان بیمارستان نمونه فوق تخصصی کودکان در چهار استان غرب کشور یاد کرد و افزود: بیمارستان محمد کرمانشاهی در کادر علمی، تعداد مراجعین، تنوع رشته‌ها و ... نمونه است.

دکتر هوشنگ امیریان تعداد تخت‌های این مرکز را 120 تخت اعلام کرد و گفت: بیمارستان محمد کرمانشاهی دارای بخش‌های تخصصی مختلفی مانند سرطان، تالاسمی، آنکولوژی، داخلی، جراحی و ... است.

وی گفت: این بیمارستان در گذشته فقط هدف درمانی داشته و اکنون چند سالی است که بعد آموزشی را نیز انجام می‌دهد.

دکترامیریان همچنین از همکاری خیرین متعدد خصوصا موسسه خیریه مهرآیینان مهر با بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی خبر داد و عنوان کرد: اکثر مراجعین بیمارستان افراد بی بضاعت هستند  و با همکاری خیرین بخش قابل توجهی از هزینه بیماران و مراجعین بیمارستان تامین می‌شود.

رئیس بیمارستان کرمانشاهی با اشاره به اینکه این مرکز عمدتا به بیماران خاص ارائه خدمات می‌کند که معمولا هزینه درمانی آنها بالا است، ابراز امیدواری کرد، بتوان در سال جاری با همکاری موسسه مهرآینان مهر، MRI  بیمارستان را راه اندازی کرد.

وی افزود: همچنین قصد داریم همراه سرای بیمارستان را نیز احداث کنیم و البته نیازمند همکاری شهرداری هستیم.

در ادامه مدیر مؤسسه مهرآئینان مهر نیز با اشاره به سابقه کاری 8 ساله این مؤسسه، گفت: این موسسه کودکان مبتلا به سرطان را تا سن 14 سال حمایت می‌کند و قرار است در سال جاری سن حمایت را تا 16 سال افزایش دهد.

سجاد مردانپور خاطرنشان کرد: مؤسسه در تأمین هزینه‌های آزمایش، شیمی درمانی، بیمارستان و ... مشارکت دارد و به علاوه پس از قطع درمان بیماران را رها نمی‌کند و در بعد مشاوره و روانشناسی از آنها حمایت دارد.

مردانپور بیان کرد: ما از 420 کودک حمایت کردیم که متاسفانه 109 نفر از آنها فوت شدند که درصد زیادی از فوت شدگان مربوط به شهرستان‌های دور بودند که فرد بیمار دیر از بیماری خود آگاه شده بود.

مدیر مؤسسه مهرآئینان مهر کرمانشاه از همکاری خوب مسئولان کرمانشاه با این موسسه قدردانی کرد و خواستار حمایت های بیشتر شد.

گفتنی است: در ضمن این عیادت به جهت شادمانی و دلجوئی از کودکان بیمار از سوی شهردار کرمانشاه هدایائی به کودکان بستری در این بخش داده شد.


شهرداری حاضر است مجوزهای لازم برای توسعه بیمارستان را رایگان صادر کند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار